واحد شماره یک گازی نیروگاه شهید رجایی در دست تعمیرات قرار گرفت

سه‌شنبه 01 آذر 1401
بازدید: 123 بار

واحد شماره یک گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین برای کسب آمادگی تولید، تحت تعمیرات بازدید مسیر گاز داغ قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی در خصوص این خبر گفت: در دومین ماه از فصل تعمیرات واحدهای این نیروگاه، واحد شماره یک گازی برای انجام تعمیرات مسیر گاز داغ و کسب آمادگی لازم برای تولید برق، در دست تعمیرات قرار گرفت.
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی با اشاره به تداوم برنامه های تعمیراتی در واحدهای سیکل ترکیبی این نیروگاه گفت: تاکنون 2 واحد گازی و بخاری سیکل ترکیبی در این نیروگاه مورد تعمیرات قرار گرفته است که واحد شماره 3 بخار، به شبکه سراسری پیوست.
غنوی بیان داشت: در این دوره از تعمیرات در بخش های مکانیک، الکتریک و ابزار دقیق، تجهیزات مورد نظر، بازدید، تعویض و یا تعمیر خواهد شد و علاوه بر این فعالیت ها، تعمیرات روزمره مانند تعویض روغن پمپ ها، کمپرسورها و بازدیدها نیز انجام می شود.
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی با اشاره به ضرورت صیانت از منابع کشور با رعایت الگوی صحیح مصرف انرژی گفت: انرژی الکتریکی با صرف هزینه زیاد و به سختی تولید می شود که در این مسیر، متخصصان نیروگاهی با تلاش شبانه روزی در تلاش هستند تا این انرژی را به طور پایدار تولید نمایند. از این روی از شهروندان گرامی تقاضا می شود با مدیریت صحیح در مصرف انرژی، یاریگر صنعتگران حوزه تولید برق باشند.
گفتنی است؛ تعمیرات بازدید مسیر گاز داغ واحد شماره یک گازی از سوی کارکنان تعمیرات 3 گانه مکانیک، الکتریک و ابزار دقیق این نیروگاه به منظور افزایش آمادگی واحدهای سیزده گانه به انجام خواهد رسید.