مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: استفاده از توان نیروهای داخلی زمان و کیفیت تعمیرات اساسی در نیروگاه بخار را ارتقا داده است به طوری که زمان تعمیرات از 120 روز توسط 40 تا 50 نیروی خارجی به حدود 90 روز با 30 نیروی متخصص داخلی رسیده است.

حبیب شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر قزوین با اشاره به تعمیرات اساسی در واحدهای نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: درحال حاضر واحد دو بخاری نیروگاه تحت تعمیرات اساسی قرار دارد.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی عنوان کرد: نیروگه بخار از چهار واحد 250 مگاواتی تشکیل شده که اولین واحد آن سال 71 به بهره‌برداری رسید و سایر واحدها هم هر کدئام با فاصله تقریبی شش ماه وارد مدار تولید شدند.

وی ادامه داد: واحدهای نیروگاه مطابق برنامه با هدف تولید برق پایدار به طور مرتب تحت تعمیرات قرار می‌گیرد که در تعمیرات اساسی اصلی‌ترین تجهیزات تعمیر می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: از مهر ماه تا اردیبهشت ماه تعمیرات اساسی صورت می‌گیرد و در تابستان فقط تعمیرات اضطراری صورت می‌گیرد و واحدها همواره مورد پایش قرار می‌گیرد تا تولید پایدار و با کیفیت داشته باشیم.  

وی با تاکید بر استفاده از توان نیروهای داخلی در تعمیر نیروگاه عنوان کرد: با تعمیرات دوره‌ای و اساسی که هر سال انجام می‌شود، نیروگاه بعد از 30 سال مانند روز نخست فعال بوده و کارایی دارد و این توانمندی نیروهای داخلی باعث افتخار است.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی بیان کرد: در تعمیرات اساسی تمام تجهیزات مکانیکی، الکترونیکی و ابزار دقیق توسط نیروها و مهندسین الکترونیک و مکانیک مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از بازدید مورد سرویس قرار می‌گیرند و در نهایت وارد مدار می‌شوند تا در تابستان سال آینده تولید پایدار داشته باشیم.

شریفی درباره فعالیت صورت گرفته در اتاق فرمان عنوان کرد: در اتاق فرمان تمام سیگنال‌های مرتبط به واحدهای یک و دو بخاری دریافت می‌شود و تمام تجهیرات واحدهای بخار تحت کنترل هستند و اگر کوچکترین مشکلی ایجاد شود به صورت آلارم خود را نشان می‌دهد و در نتیجه برای رفع آن دستورات لازم از طرف اتاق فرمان صادر می‌شود.