مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: این نیروگاه به عنوان سومین نیروگاه بزرگ برق کشور تامین کننده ۳.۵ درصد برق کشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین و به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: تولید سالانه این نیروگاه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت است و انجام تعمیرات آن نیز همه ساله و با توجه به کاهش دمای هوا از مهرماه تا اردیبهشت ماه سال بعد صورت می پذیرد.
🔷️موتابها افزود: امروز و با توجه به ۳۰ سال فعالیت این نیروگاه با تلاش شبانه روزی کارکنان شاهد حداکثر توان این واحد همانند سال های نخست فعالیت آن در عرصه تولید انرژی الکتریکی پایدار هستیم.
🔷️مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی درادامه بیان داشت: با توجه به فعالیت شبانه روزی صورت گرفته شده و با تعویض به موقع قطعات استراتژیکی و اساسی مستمر، ظرفیت تولید و راندمان نیروگاه شهید رجایی مطلوب ارزیابی شده و همچنان نیز به ایفای نقش خود در حوزه تامین برق مورد نیاز اقدام می کند.
🔷️موتاب ها با اشاره به مصرف سوخت مازوت در این نیروگاه، اظهار داشت: ۵۰ درصد برق تولیدی این واحد نیروگاهی توسط نیروگاه بخار به انجام می رسد که در برخی از مواقع به ناچار مجبور به استفاده از سوخت مازوت می شود که بیشتر نیز در فصول سرد سال و به خاطر مصرف بیش از حد گاز است.
🔷️موتابها بیان داشت: هیچ یافته علمی دلالت بر این موضوع ندارد که استفاده از سوخت مازوت توسط نیروگاه، اقلیم منطقه را به هم زده باشد و در عین حال نیز سهم آلایندگی های این واحد با یافته های انجام شده بسیار ناچیز بوده است.
🔷️نیروگاه شهید رجایی با 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی و ظرفیت نامی 2042 مگاوات، سالانه 12 میلیاردکیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می کند.