مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی: برای رفع ناهمترازی بین تولید و مصرف انرژی الکتریکی، نیازمند یاری شهروندان گرامی هستیم.

✍🏼 به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل این شرکت به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق، در همایشی که با حضور ائمه جماعات استان قزوین و مدیران عامل صنعت آب و برق این استان در نیروگاه شهید رجایی برگزار شد، از امامان جماعات استان درخواست کرد با تبیین مدیریت صحیح مصرف از طریق تریبون های مساجد، مردم عزیز را نسبت به شرایط سخت تولید آب و برق آشنا نمایند.
✳️ مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در تشریح فرآیند سخت تولید برق و ضرورت مدیریت صحیح مصرف برای عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان 1401 گفت: نیروگاه شهید رجایی با تولید سالانه حدود 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، برق حدود 3.5 درصد از مصرف کنندگان کشور و معادل 2.5 برابر مصرف استان قزوین را تامین می کند و از این روی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، نقش مهمی در کمک به ثبات شبکه سراسری تولید برق ایفا می کند که تولید این میزان انرژی، حاصل هزینه و تلاش بسیاری است؛ بنابراین ضروری است برای گذر موفق از فصل پرمصرف تابستان، مردم عزیز کشورمان با رعایت الگوی صحیح مصرف، یاری گر صنعتگران صنعت برق باشند تا فشار کمتری بر نیروگاه ها وارد آید.
❇️ موتابها افزود: برای تامین برق مورد نیاز کشور، بیش از 12 هزار نفر تنها در صنعت تولید برق حرارتی به کار اشتغال دارند که به طور شبانه روز در تلاش هستند پایداری شبکه تولید را فراهم نمایند و برق، این کالای اساسی را به دست مصرف کنندگان برسانند.
❇️ وی بیان داشت: برق، کالای مهمی است که زندگی ما به آن وابسته است. به طوری که اگر برق نباشد، آب که مایه ی حیات است نیز در دسترس نخواهد بود. از این روی با مصرف بهینه انرژی و آب، سهم آیندگان از مصرف برق و آب را هم تضمین کرده ایم.
✳️ مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی اظهار داشت: البته منظور از مدیریت صحیح مصرف، کاهش مصرف نیست بلکه بهینه مصرف کردن است. کاهش استفاده از وسایل پرمصرف الکتریکی در زمان اوج مصرف، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی 25 درجه سانتی گراد، استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده از لامپ های روشنایی LED و خاموش کردن وسایل برقی در زمانی که مورد نیاز نیست، از موارد موثر در مدیریت صحیح مصرف انرژی است که امیدواریم با رعایت آن از سوی شهروندان و مصرف کنندگان انرژی، بتوانیم از تابستان امسال با موفقیت عبور کنیم.
❇️ در ادامه مسعود ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین به وضعیت آب در استان قزوین اشاره کرد و گفت: برای تامین آب استان، هزینه بالایی صرف می شود که اگر تا چند سال آینده، شرایط مصرف، رو به بهبود نرود، با مشکلات زیادی در حوزه تامین آب روبرو خواهیم شد. از این روی برای حل این مساله نیاز است با اقدامات فرهنگی و تبیین مدیریت صحیح مصرف نسبت به افزایش آگاهی مصرف کنندگان در این خصوص اقدام نماییم.
❇️ ملکی در ادامه سخنان خود از عموم مردم تقاضا نمود به موضوعات مرتبط با آب، توجه بیشتری نموده و از کشاورزان عزیز هم درخواست کرد در کاشت محصولات خود از روش های نوین آبیاری استفاده نمایند.
✳️ در این همایش، امامان جماعات استان برای آشنایی با فرآیند سخت تولید برق، از اتاق فرمان و تجهیزات تولید انرژی الکتریکی در این نیروگاه بازدید کرده و با طرح پرسش های خود در حوزه تولید برق، پاسخ های لازم را از سوی کارشناسان نیروگاه شهید رجایی دریافت نمودند.
❇️هرساله با آغاز پیک مصرف برق از اواسط خردادماه، نیروگاه شهید رجایی همراه با نیروگاه های کشور با انجام تعمیرات لازم، آمادگی تولید برق پایدار در این ایام را کسب می کند تا نیاز مصرف کنندگان این انرژی تامین شود.