🟢تکمیل سیستم کسب اطلاعات واحد بخاری نیروگاه شهید رجایی

سه‌شنبه 26 بهمن 1400
بازدید: 364 بار

ه گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حمید کاتبی رییس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در تشریح این خبر گفت: در آخرین مرحله تکمیل سیستم جمع آوری اطلاعات (DATA ACQUISITION SYSTEM) واحدهای 250 مگاواتی نیروگاه، کامپیوتر کلاینت با همکاری امور تعمیرات ابزاردقیق نصب و راه اندازی شد .
🔷️کاتبی نیز در ادامه بیان داشت: در این پروژه از نرم افزار و سخت افزار ساخت داخل استفاده شده وهمچنین کلاینت DAS واحد شماره 4 که در اتاق فرمان شماره 3 و 4 نیروگاه بخار نصب شده از طریق شبکه به سرور DAS واحد شماره 4 متصل است و امکان گزارش‌گیری و مشاهده آخرین وضعیت سیگنال‌های واحد را برای اپراتورهای بهره برداری فراهم می‌آورد.
🔷️رییس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در ادامه بیان داشت: راه اندازی سیستم DAS، نقش مهمی در بهبود عملکرد بهره برداری دارد، این سیستم با ثبت تمامی مانورهای بهره‌برداری در زمان وقوع حوادث و ورود و خروج واحد، امکان تحلیل حوادث و بررسی خطاها را فراهم می‌آورد.
🔷️این پروژه با تکیه بر توان مهندسی متخصصان ابزاردقیق نیروگاه و بدون استفاده از خدمات فنی شرکت های خارجی و پیمانکاری انجام شده است.