برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران صنعت آب و برق  استان های قزوین، گیلان و زنجان با حضور محمد مرادی مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران در نیروگاه شهیدرجایی قزوین برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، محمد مرادی مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران گفت: جنگ های زیادی در کشورها رخ داده است اما در جنگ 8 ساله با رژیم بعثی عراق، در واقع با بیش از 60 کشور که حامی آن رژیم بودند، پیکار نمودیم و در پایان، پیروز جنگ بودیم که دلیل اصلی آن، ایثارگری رزمندگان و حمایت مردم کشورمان از ارزش های انقلابی و رزمندگان بود تا وجبی از خاک این میهن اسلامی از دست نرود. از این روی، ترویج فرهنگ ایثارگری و حمایت از ایثارگران این صنعت از وظایف اصلی ما در صنعت آب و برق است.

مرادی در خصوص فعالیت های صنعت آب و برق کشور در پیک تابستان 1401 اظهار داشت:  کارکنان وزارت نیرو تلاش گسترده ای در حوزه های برق و آب داشته اند به طوری که برنامه ریزی های منطقی در این خصوص موجب شد با تدبیر خوب و توکل به خدا، تابستان را با موفقیت پشت سرگزاریم. این موفقیت به روشنی بیان کننده آن است که هر کاری در کشور شدنی است و هر مشکلی را با همت و تلاش و ایثارگری می توان تبدیل به فرصت نمود.

در ادامه ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی بیان داشت: امسال خوشبختانه با تلاش متخصصان وزارت نیرو توانستیم هم در حوزه برق و هم در حوزه آب، با سربلندی از تابستان عبور کنیم که این حاصل همت کارکنان ایثارگر این صنعت است.

موتابها با اشاره به وضعیت اشتغال ایثارگران در صنعت تولید برق گفت: با توجه به ضرورت رسیدگی به وضعیت اشتغال ایثارگران، از نیمه سال 1400، بخش نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی از وزارت نیرو، مرتبط با این موضوع در نیروگاه شهید رجایی در دستور کار قرار گرفت و در این باره قدم های خوبی برداشته شد، به طوری که از زمان ابلاغ تاکنون 33 نفر از ایثارگران این شرکت تبدیل وضعیت شدند و 32 نفر هم در مرحله گزینش قرار دارند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی افزود: توجه به فرهنگ ایثارگری در این نیروگاه از آغاز به کار آن تاکنون مورد توجه مدیران و کارکنان این شرکت بوده است به طوری که همواره تلاش شده است بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت نیرو، از این عزیزان تجلیل شود. چرا که پیروزی های کسب شده در کشور، حاصل مجاهدت های ایثارگران بوده است. از این روی اهتمام ویژه به وضعیت این عزیزان، همواره در صدر فعالیت های این نیروگاه قرار دارد.

موتابها در ادامه به عملکرد نیروگاه شهید رجایی اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 3 دهه از فعالیت این نیروگاه به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور می گذرد و این در حالی است که به لحاظ تولید، دومین نیروگاه کشور است و این آمادگی، جز با تلاش و ایثارگری متخصصان این شرکت میسر نبوده است.

در ادامه، ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین و رییس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین از ظرفیت های کلان این استان یاد نمود و با بین این نکته که دشت قزوین بزرگترین دشت کشاورزی کشور است، اظهار داشت در شرایط سخت خشکسالی با تدوین برنامه ها و راهکارهای منطقی، تابستان امسال، کمترین مشکل را در تامین آب داشته ایم.

ملکی در ادامه به تشریح وضعیت ایثارگران صنعت آب و برق استان پرداخت و اظهار امیدواری کرد با اجرای دستورالعمل ها و بخش نامه های ابلاغی، تمامی وضعیت اشتغال تمامی ایثارگران به سرانجام برسد.

در ادامه، نمایندگان کارگروه های تخصصی در حوزه منابع انسانی و مسئولان امور ایثارگران صنعت آب و برق استان های گیلان، زنجان و قزوین، نقطه نظرات خود را در خصوص تبدیل وضعیت اشتغال ایثارگران ارائه نمودند.