بیش از 550 قطعه با استفاده از توانمندی های داخلی در نیروگاه شهید رجایی، طراحی و ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیر عامل نیروگاه  شهید رجایی با بیان این خبر گفت: به منظور حفظ آمادگی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی برای تولید برق پایدار، 558 قطعه مورد نیاز واحدهای سیکل ترکیبی و بخاری این نیروگاه با استفاده از ظرفیت های داخلی، در اداره ساخت داخل این شرکت، طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شد.

موتابها افزود: در سال گذشته و در پی اعلام نیاز به قطعات و تجهیزات کاربردی در واحدهای سیزده گانه این شرکت، متخصصان امور بازرگانی( اداره ساخت داخل)، اقدام به نقشه برداری و طراحی تعداد 558 نوع قطعه مورد نیاز نموده که برای ساخت، در اختیار قطعه سازان داخلی قرار گرفت.

مدیر عامل نیروگاه شهیدرجایی در ادامه بیان داشت: طراحی و ساخت سیل های توربین بخار، چرخ دنده های فن های گیربکس ACT ، شفت گيربكس مربوط به والو دستي خروجي فيلتر خط گاز، الكتروموتور بويلر فيد پمپ ها، پمپ اصلي هيدروليك واحدهاي گازي و… نمونه ای از قطعاتی است که از سوی امور بازرگانی  نیروگاه شهید رجایی طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شده است.

موتابها  در ادامه افزود: بوش ضربه گير لاستيكي جهت بوستر فن بويلر واحدهاي بخار، اورینگ مورد استفاده در برج های خنک کننده اصلی و کمکی، طراحی و ساخت چرخ دنده های گیربکس واحد های گازی و چرخ دنده های پمپ سوخت و … بخش دیگری از اقلامی است که به تعداد 7.943 عدد از آن ها  توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

وی اظهار داشت: برای ساخت این تعداد قطعه و تجهیزات، نقشه های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اموربازرگانی(اداره ساخت داخل) شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته شده که در واحدهای نیروگاه به بهره برداری رسیده است.

گفتنی است طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی های داخل کشور و ممانعت از خرید کالاهای مشابه خارجی انجام شد، کاهش چشمگیری در هزینه های جاری شرکت داشته است.