کارکنان صداوسیمای مرکز قزوین از نیروگاه شهید رجایی بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، کارکنان صداوسیما مرکز قزوین، با حضور در نیروگاه، با فرآیند سخت تولید برق آشنا شدند.

ابوالفضل موتابها مدیرعامل این شرکت، با اشاره به جایگاه استراتژیک نیروگاه شهید رجایی در شبکه تولید برق اظهار داشت: این نیروگاه با سهم تولید سالانه 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، برق حدود سه و نیم درصد از نیاز مصرف کنندگان کشور را تامین می کند که این رقم، نیروگاه شهید رجایی را در جایگاه نیروگاه های بزرگ کشور قرار داده است.

موتابها درادامه بیان داشت: نیروگاه شهید رجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، علی رغم گذشت بیش از 3 دهه از آغاز بهره برداری آن، همچنان در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد به طوری که این نیروگاه ، در بین همه نیروگاه های کشور، رتبه اول را در پیک تابستان های سال 1401 و 1402 کسب نموده است.

در ادامه مدیرعامل نیروگاه افزود: برای تامین برق مورد نیاز کشور، بیش از 12 هزار نفر تنها در صنعت تولید برق حرارتی به کار اشتغال دارند که به طور شبانه روز در تلاش هستند پایداری شبکه تولید را فراهم نمایند و برق، این کالای اساسی را به دست مصرف کنندگان برسانند.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین در تشریح خبر دستاوردهای دولت سیزدهم هم تصریح کرد: صنعت تولید برق کشور، در حدود 99 درصد آمادگی نیروگاه ها در تولید مستمر و پایدار انرژی الکتریکی ،کارنامه موفق و درخشانی را در عبور موفقیت آمیز از اوج مصرف برق در تابستان سال جاری و سال 1402 ارائه نموده است که در این اقدام ارزنده و جهادی، نقش نیروگاه شهید رجایی بسیار با اهمیت بوده است.

موتابها در پایان با اشاره به رشد توانمندی‌های داخل کشور در صنعت برق بیان کرد: ۹۵ درصد تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور تولید می‌شود‌ و تجهیزات اصلی نیروگاه مانند‌ ژنراتورها، کمپرسور و…‌‌ در داخل با توانمندی نیروهای داخلی تولید می‌شوند و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی جدید که در حال نصب است همگی بومی سازی شده که افتخار بزرگی برای کشور است‌.

در این برنامه، بازدیدکنندگان برای آشنایی با فرآیند سخت تولید برق، از اتاق فرمان نیروگاه بخار ، برج خنک کننده نیروگاه بخار، واحد های در دست تعمیر نیروگاه بخار وسیکل ترکیبی در این نیروگاه بازدید کرده و با طرح پرسش های خود در حوزه تولید برق، پاسخ های لازم را از سوی کارشناسان نیروگاه شهید رجایی دریافت نمودند.

گفتنی است در این بازدید به موضوع مصرف بهینه انرژی الکتریکی ولزوم اطلاع رسانی از سوی صداو سیمای مرکز قزوین تاکید شد.