عقد تفاهم نامه همکاری میان شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

سه‌شنبه 24 اسفند 1400
بازدید: 337 بار

شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تفاهم نامه همکاری (علمی- پژوهی- فناوری) امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، به منظور تقويت و توسعه همكاري هاي میان این شرکت و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در اجراي طرح هاي پژوهشي، مطالعاتي، توسعه اي، كاربردي، مشاوره اي و آموزشي، تفاهم نامه ای به امضای مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی و رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) رسید.
علی فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در جلسه انعقاد تفاهم نامه، به ظرفیت دانش و تخصص جوانان برای کمک به رفع اشکالات در صنعت اشاره کرد و گفت: معتقدم جوان های خوبی از سوی استادان دانشگاه ها پرورش می یابند و لازم است این جوانان که نگاه نوینی به مسائل دارند، در صنعت حضور یافته و مشکلات را از این زاویه ملاحظه نمایند.
فرهور در ادامه به موضوع عدم تعادل در حوزه انرژی پرداخت و بیان داشت: تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی، بیشتر از 8 ماه از سال جاری با سوخت مایع بوده است که این موضوع نشان از عدم تعادل در سوخت نیروگاه ها دارد.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی افزود: برای این که به این عدم تعادل پایان دهیم و انرژی، مبنای توسعه کلان کشور باشد، نیازمند همراهی مردم و آینده نگری در حوزه دانش هستیم که به ویژه دانشگاه ها می توانند در این خصوص با صنعت همراهی نمایند.
در ادامه، سیدعلی قاسم زاده رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه را عرصه تولید دانش معرفی کرد و گفت: امروزه عرصه تولید دانش و تبدیل آن به ثروت، مورد توجه قرار گرفته است و امروزه دانشگاه، تنها به آموزش اکتفا نمی کند.
قاسم زاده اظهار داشت: اعتقاد داریم برای تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، راهی جز پیوند دانشگاه و صنعت نداریم که در این خصوص باید به جوان ها اعتماد کرد تا در دورانی که تحت تحریم ها قرار داریم، بتوان از ظرفیت خوب این جوانان استفاده کرد.
در پایان، تفاهم نامه همکاری میان شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به امضا رسید.