مشاور وزیر ومدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو در بازدید از نیروگاه شهیدرجایی قزوین:

️آگاهی بخشی درباره ارزش برق رسالت روابط‌ عمومی‌هاست/ لزوم برگزاری بازدید از نیروگاه‌های کشور توسط اقشار مختلف

مشاور وزیر نیرو و مدیر کل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با بیان اینکه انرژی، پاشنه آشیل کشور است، بر اهمیت آگاهی‌بخشی درباره ارزش برق و سایر منابع کشور به عنوان یکی از رسالت‌های روابط‌عمومی‌ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدرجایی، “علی‌اکبر کاظمی” در جریان بازدید از نیروگاه شهید رجایی قزوین، هدف از این بازدید و جلسه را قدردانی از فعالان صنعت برق به ویژه نیروگاه شهید رجایی عنوان کرد و گفت: نیروگاه شهید رجایی در تولید و تامین برق طی سالیان گذشته الگو و نمونه است.

وی افزود: نیروگاه عظیم شهید رجایی بخش عمده‌ای از برق مورد نیاز کشور را تولید می‌کند و در همین راستا طی این سال‌ها اقدمات بسیار ارزنده‌‌ای صورت گرفته است.

مشاور وزیر نیرو و مدیر کل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو به مقام والای شهدا به ویژه شهید رجایی اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی در این نیروگاه حائز رتبه برتر شد اما همواره لازم است تلاش‌ها تداوم یابد و اهتمام لازم برای دستیابی به قله اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی فتح شود؛ این امر با برنامه‌ریزی قابل دستیابی است.

کاظمی با بیان اینکه انرژی برق، انرژی پاک نیست، اظهارکرد: برق‌رسانی به مردم ممکن است همراه با خدمات باشد، اما نکته این است که کالای ارزشمندی به عنوان برق برای مردم تامین و توزیع می‌شود.

مشاور وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی ارزش برق در میان مردم، ابراز داشت: امروز با باور و نگرش اشتباه درخصوص برق روبرو هستیم که منجر به رفتارهای اشتباه مصرفی در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انرژی، پاشنه آشیل این مرز و بوم است، افزود: نفت، گاز، برق، مواد معدنی، آب و … سرمایه‌های کشور است و باید به حفاظت از این منابع کوشا بود.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو به نقش روابط عمومی‌ها برای دستیابی به این مهم اشاره کرد: روابط‌عمومی‌ها برای ارتقای سطح آگاهی مردم باید در کنار خبررسانی به آگاهی بخشی درباره اقتصاد و ارزش برق، تولید برق و تکنولوژی صنعت برق بپردازند.

وی همچنین به ارزش مستندسازی در حوزه روابط‌عمومی‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری دوره‌های بازدید گروه‌های مختلف مردمی از نیروگاه‌های کشور در دستیابی به این امر بسیار موثر خواهد بود تا آگاهی لازم درباره ارزش برق، روش‌های تولید برق، تکنولوژی برق و مواردی از این دست کسب شود. در همین راستا هم ‌افزایی در پیشبرد امور و اشتراک‌گذاری در رسیدن به اهداف و رسالت‌های خرد و کلان روابط‌عمومی‌ها در صنعت برق بسیار موثر خواهد بود.

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با اشاره به رشد توانمندی‌های داخل کشور در صنعت برق بیان کرد: تولید تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور از جمله تجهیزات اصلی نیروگاه‌ها مانند‌ ژنراتورها، کمپرسور و…‌‌ با توانمندی نیروهای داخلی تولید می‌شوند و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی جدید که در حال نصب است همگی بومی‌سازی و مایه افتخار و نشان اقتدار کشور هستند.

کاظمی درادامه با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت نیز بیان افزود: مبنای اصلی برنامه‌های بازدید از نیروگاه‌ها آشنایی هموطنان با فرآیند سخت تولید برق، آموزش مصرف بهینه انرژی الکتریکی، ارتباط با دانشجویان رشته‌های مرتبط با صنعت برق و سایر اقشار و طیف‌های مختلف جامعه اعم از دانشجویان، دانش‌آموزان، خبرنگاران، نخبگان، کارمندان، خانواده‌های کارکنان و غیره برای آشنایی با تولید انرژی الکتریکی است.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند تولید برق، با سختی و دشواری خاصی همراه است و کارکنان نیروگاه‌های حرارتی علیرغم تحمل این سختی‌ها در شرایط آب وهوایی اعم از گرمای تابستان و سرمای زمستان، به‌صورت شبانه‌روزی، در حال تولید برق پایدار هستند و بدون شک اگر تلاش‌های بی‌وقفه فعالان این عرصه نبود، موفقیت‌هایی که در مسیر تولید برق در این نیروگاه کسب شده، به دست نمی‌آمد.

تولید 3.5 درصد برق شبکه سراسری کشور در نیروگاه شهید رجایی

️در ادامه “ابوالفضل موتابها” مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی در معرفی نیروگاه شهید رجایی گفت: این نیروگاه با تولید سالانه حدود ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق، 3.5 درصد شبکه سراسری را به عنوان دومین نیروگاه کشور تولید می کند که نقش آن در پایداری شبکه برق سراسری غیر قابل انکار است‌.

موتابها در ادامه افزود: امسال هم باهدف کسب آمادگی تولید برق به‌ ویژه برای تابستان 1403، برنامه‌های گسترده تعمیراتی از ابتدای مهرماه آغاز شد، که در نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی ، 17برنامه تعمیرات اساسی، نیمه‌اساسی و بازدیدهای دوره‌ای برای واحدهای سیزده گانه این شرکت تدوین و برنامه‌ریزی شده است، که این فعالیت‌ ماه‌های پایانی تعمیرات خود را سپری می‌کند.

همچنین در این بازدید “حسین طارمی” مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی از تلاش‌ها و زحمات مدیریت و کارکنان نیروگاه در کمک به تامین برق استان و کشور قدردانی کرد.

لازم به ذکر است پس از برگزاری مراسم مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو ، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی و هیأت همراه از واحد های سیزده گانه این شرکت بازدید نمودند.