واحد شماره 3 بخاری نیروگاه شهید رجایی به ظرفیت 250 مگاوات که برای انجام تعمیرات بازدید دوره ای از شبکه سراسری تولیدبرق، خارج شده بود به مدار تولید بازگشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی،جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی در تشریح این خبر گفت: در ادامه ی برنامه های تعمیراتی واحد های سیزده گانه ، واحد شماره 3 بخاری به ظرفیت 250 مگاوات که برای انجام تعمیرات بازدید دوره ای از مدار تولید برق خارج شده بود بعد از پایان تعمیرات خود به مدار تولید بازگشت.

دوستی افزود: بازدید از کانال های دود و هوا،مشعل ها،لوله های فشار بالا،فیلترها، بازدید و تست والوها،تعمیر دلتاهای برج خنک کننده اصلی، تعمیر داکت های واحد و…، بخشی از اقداماتی است که از سوی متخصصان امور تعمیرات مکانیک نیروگاه به انجام رسیده است.

وی بیان داشت:کالیبراسیون آنالایزرهای جدید، بازدید، تست و تنظیم ترانسمیترهای دبی، کالیبراسیون ترانسمیترهای فشار و سطح درام، فلاشینگ و تنظیم سوئیچ های سطح کندانسور، بازدید و سرویس تمامی پانل های کنترل و منابع تغذیه، بازدید و تنظیم سایر ترانسمیتر ها و همچنین انجام تست های مربوطه برروی انواع تجهیزات ابزاردقیقی،نیز از سوی متخصصان امور ابزاردقیق انجام شد.

دوستی تصریح کرد: همچنین در حوزه الکتریک ، بازدید و سرویس ژنراتور، سیستم تحریک، تست رله های حفاظتی ژنراتور وترانس ها و بریکرهای 400ولت، بازدید و سرویس بریکرهای سوئیچگیر 6.6کیلو ولت، سرویس بریکرهای 400 ولت، بازدید و تست رله های حفاظتی و بازدید وتعویض زغال های الکتروموتور ها وانجام تست های مربوطه بر روی سایر تجهیزات الکتریکی، ازجمله اقداماتی است که در این دوره از برنامه های تعمیراتی از سوی متخصصان امور تعمیرات الکتریک،انجام شده است.

گفتنی است، هرساله به منظور اطمینان از عملکرد واحدهای 13گانه نیروگاه در تولید انرژی الکتریکی پایدار، واحدهای این نیروگاه متناسب با ساعت کارکرد آن و براساس دستورالعمل های مربوطه تحت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و دوره ای قرار می گیرند که در این فصل از تعمیرات هم، 17 فعالیت تعمیراتی برنامه ریزی شده است که از اوایل مهرماه 1402، آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال 1403 ادامه خواهد یافت.