🟢 بازگشت دوباره واحد 250مگاواتی به مدار تولید برق

چهار‌شنبه 05 خرداد 1400
بازدید: 826 بار

✴️ واحد شماره 3 بخاری نیروگاه شهبدرجایی با توان 250 مگاوات، پس از پایان تعمیرات بازدید دوره ای، دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی،حبیب شریفی سرپرست مدیریت نیروگاه بخاردر تشریح خبر فوق گفت: در پی انجام موفقیت آمیز تعمیرات بازدید دوره ای واحد شماره 3 بخاری نیروگاه شهیدرجایی، این واحد با آمادگی کامل به مدار تولید بازگشت.
✴️ شریفی افزود: در این دوره از برنامه تعمیراتی، بازدید از مشعل ها، بازدیداز تجهیزات فاین مکانیک، الکتروموتور 6/6 کیلوولت، بازدید از (GAH)ها و بازدید از دمپرهای دستی و موتوری از مهم ترین اقدامات مربوط به حوزه تعمیرات مکانیک بود که از سوی متخصصان این امور با موفقیت به انجام رسید.
❇️ شریفی بیان داشت: در حوزه الکتریک بازدید از تجهیزات الکتریکی و انجام انواع تست های الکتریکی، بازدید از تجهیزات ژنراتور، تست رله های حفاظتی ژنراتور و ترانسفورماتورهای واحد، بازدید از بریکرها و رله های 6/6 کیلوولت و در حوزه ابزاردقیق هم بازدید و کالیبراسیون ترانسمیترها، سوییچ ها، بازدید از جرقه زن ها و شعله بین ها و تست سیستم اطفای حریق ترانسفورماتورها، از مهم ترین اقدامات تعمیراتی بود که با استفاده از ظرفیت دانش و تخصص کارکنان نیروگاه به انجام رسید.
✳️ با پیوستن دوباره واحد شماره3 بخاری به مدار تولید برق، علاوه بر افزایش ظرفیت شبکه سراسری تولید، میزان آمادگی نیروگاه شهید رجایی برای تولید برق پایدار به ویژه در روزهای گرم و پیک تابستان هم افزایش یافت.