🟢مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با سخنرانی سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج)قزوین در نیروگاه

شنبه 03 مهر 1400
بازدید: 672 بار

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، سردار رستم علی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در جمع کارکنان نیروگاه شهید رجایی حضور یافت و با اشاره به تنگناهای اقتصادی دوران جنگ و مقاومت مردم کشورمان مقابل رژیم بعثی عراق یادآور شد: جنگ در زمانی به کشور عزیزمان تحمیل شد که به دلیل وقوع انقلاب اسلامی و خروج بسیاری از فرماندهان نظامی وابسته به رژیم پهلوی از ارتش، متحمل فشارهای زیادی بودیم؛ به طوری که در پاسخ به شلیک موشک ها و توپ باران شهرهای مرزی خود در ابتدای جنگ تحمیلی، قدرت پرتاب موشک و مقابله به مانند دشمن را نداشتیم.
🔷️فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود: در شرایطی قرار داشتیم که به دلیل تحریم ها و حمایت استکبار جهانی از رژیم بعثی عراق، سیم خاردار هم نمی توانستیم تهیه کنیم، اما با همت جوانان خلاق، به مانند شهید تهرانی مقدم، توانستیم با استفاده از مهندسی معکوس به فناوری تولید موشک دست یابیم که آن موجب اقتدار ما در تمامی صحنه های بین المللی شد.
🔷️سردار آتانی ادامه داد: در جنگ تحمیلی، ایران با 40 کشور روبرو بود؛کشورهایی که ادوات نظامی پیشرفته و زرهی صدام را تامین می کردند. تا آن جا که با در اختیار گذاشتن این ادوات، خبرنگاران از صدام درخواست مصاحبه و تهیه گزارش نمودند که صدام گفت من سه روز دیگر در میدان آزادی با شما مصاحبه خواهم کرد و اعلام نمود که جنگ به زودی به نفع عراق به پایان می رسد و این درحالی است که نتیجه جنگ، برخلاف انتظار دشمن و پشتیبانانش، آن شد که دیدیم و فراموش نخواهیم کرد که رمز آن پیروزی، مقاومت و نقش ایمان و ایثار ایرانیان بود.
سردار آتانی با یادآوری فعالیت های گسترده ی استکبار جهانی علیه کشورمان، شرایط امروز را هم به مانند دوران دفاع مقدس دانست و شرط عبور موفقیت آمیز از شرایط کنونی را مقابله با شیطنت های استکبار و مقاومت همه جانبه ی مردم در برابر دسیسه های دشمنان دانست.
♦️در ادامه، ابوالفضل موتاب ها مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی، ضمن خیرمقدم به فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) و هیات همراه، در معرفی نیروگاه شهید رجایی بیان داشت: این نیروگاه با تولید سالانه حدود 12 میلیاردکیلووات ساعت انرژی، برق مورد نیاز حدود 4 درصد از شبکه مصرف را تامین می کند.
♦️موتاب ها افزود: نیروگاه شهید رجایی، نماد خودباوری صنعت برق کشور است که هم اکنون قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای سیزده گانه آن در داخل و از سوی متخصصان متعهد کشور ساخته و تامین می شود.
🔸️مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی اظهار داشت: با تکیه بر باورمندی و خودباوری توانسته ایم بهترین بهره برداری را از واحدهای خود در طی این سال ها داشته باشیم، به طوری که پس از گذشت 30 سال از راه اندازی نیروگاه، در تابستان امسال، یکی از بهترین عملکردها را در حوزه بهره برداری و تامین برق داشتیم و این، حاصل تلاش گسترده متخصصان نیروگاه است.
🔷️در ادامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به منظور پاسداشت مقام ایثارگران و خانواده معظم شهدا، از همکاران ایثارگر، رزمنده و فرزندان شهدای نیروگاه و برندگان مسابقه امر به معروف و نهی از منکر نیز تجلیل شد.
🔸️در این برنامه، رفیعی آتانی و هیات همراه ، از اتاق فرمان نیروگاه بخار و واحد250مگاواتی در دست تعمیرات، بازدید نموده و با فرآیند تولید برق در نیروگاه شهید رجایی آشنا شد.