🟢بروز رسانی سیستم کسب اطلاعات واحد بخاری نیروگاه شهید رجایی

چهار‌شنبه 07 مهر 1400
بازدید: 614 بار

بخش سیگنال های دیجیتال جمع آوری اطلاعات (DAS) واحد شماره 4 بخاری نیروگاه شهید رجایی از سوی متخصصان این شرکت راه اندازی شد.

✍️به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حمید کاتبی رییس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در تشریح این خبر گفت: در آخرین مرحله بروزرسانی سیستم جمع آوری اطلاعات (DATA ACQUISITION SYSTEM) واحدهای 250 مگاواتی نیروگاه، عملیات بروز رسانی این سیستم در واحد 250 مگاواتی شماره 4 بخاری که پیش از این با همکاری امور تعمیرات ابزاردقیق آغاز شده بود، به پایان رسید.
♦️کاتبی افزود: واحدهای بخاری نیروگاه دارای 1407 سیگنال دیجیتال و 542 سیگنال آنالوگ هستند که به منظور ثبت و ذخیره کردن آن ها از کارت های الکترونیکی ساخت داخل استفاده شده است.
🔷️کاتبی افزود: مراحل اجرای این پروژه شامل سه بخش تهیه مشخصات فنی و خرید، نصب تجهیزات سخت افزاری و پیکربندی نرم افزار بود که مراحل مربوط به تهیه مشخصات فنی و خرید تجهیزات سخت افزاری از سوی گروه ابزاردقیق معاونت مهندسی و نصب سخت افزار و وایرینگ هم از سوی امور تعمیرات ابزاردقیق انجام شد و فعالیت های مرتبط با پیکربندی و برنامه نویسی نرم‌افزار هم به صورت مشترک از سوی متخصصان امور تعمیرات ابزاردقیق و معاونت مهندسی انجام شده است.
♦️رییس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در ادامه بیان داشت: سیستم DAS، نقش مهمی در بهبود عملکرد بهره برداری، گزارش گیری و ثبت رخدادها در واحد دارد به طوری که می توان به ذخیره اطلاعات به صورت فایل، استناد به اطلاعات ذخیره شده برای استفاده در زمان وقوع حوادث و خروج و ورود واحد، ثبت تمامی مانورهای بهره برداری، مقایسه اطلاعات مشابه در بین واحدها، تعداد استارت و خروج پمپ ها، ثبت زمان دقیق مانورها و اشکالات تا صدم ثانیه، امکان مانیتورینگ متمرکز برای مسئولان شیفت و … به عنوان بخشی از مزایای آن، اشاره کرد.
♦️این پروژه با تکیه بر توان مهندسی متخصصان ابزاردقیق نیروگاه و بدون استفاده از خدمات فنی شرکت های خارجی و پیمانکاری انجام شده که راه اندازی کامل این سیستم تا پایان مهر ماه انجام می شود.