🔶 واحد شماره 1 بخاری نیروگاه در آستانه بازگشت دوباره به مدار تولید

سه‌شنبه 23 آذر 1400
بازدید: 526 بار

تعمیرات واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی، به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.

✍🏻 به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار با اشاره به وضعیت تعمیرات واحد 250 مگاواتی بخار این نیروگاه گفت: برنامه تعمیرات واحد شماره یک بخاری به ظرفیت تولید 250 مگاوات که برای انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید برق خارج شده بود، با پیشرفت 95 درصد، مراحل پایانی خود را طی می کند.
❇️ شریفی بیان داشت: تعمیرات این واحد در 3 حوزه به انجام رسیده که در بخش مکانیک، تعویض المان های سوپرهیتر و فاینال رهیتر به همراه عملیات سندبلاست کوره، تعمیرات اساسی «GAH» ها، تعمیرات اساسی الکتروموتورها، الکتروپمپ ها و الکتروفن های 6.6 کیلوولت، همچنین تعمیرات کامل توربین، انواع والوها و … به پایان رسیده است.
✴️ مدیر نیروگاه بخار در خصوص انجام تعمیرات در حوزه های الکتریک و ابزاردقیق بیان داشت: در حوزه های الکتریک و ابزار دقیق هم فعالیت های مربوط به انجام انواع بازدیدها، تست ها، تعمیرات و … هم به اتمام رسیده است.
❇️ وی اظهار داشت: با اتمام باقی مانده فعالیت های تعمیراتی، این واحد از آمادگی حداکثری برای تولید برق برخوردار می شود.
✴️ از ابتدای فصل تعمیرات در نیروگاه شهید رجایی که از اواخر شهریور امسال آغاز شد، تعداد 5 واحد بخاری و سیکل ترکیبی در دست تعمیرات قرار گرفته که هم اکنون واحدهای شماره یک و 4 بخاری و واحد شماره 4 گازی در دست تعمیرات قرار دارند.
❇️ فصل تعمیرات در این نیروگاه هرساله از اواخر شهریور آغاز و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد که در این مدت، تعداد 17 فعالیت برای انجام تعمیرات در 13 واحد انجام می شود.