به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه در مراسم تجلیل از علی فرهور مدیر عامل سابق این شرکت که با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین، مدیران پیشکسوت و کارکنان نیروگاه برگزار شد، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: بیش از 30 سال از فعالیت نیروگاه شهید رجایی می گذرد و علی رغم گذشت 3 دهه از عمر آن، تجارب کارکنان در نگهداری و بهره برداری از تجهیزات و تاسیسات نیروگاه با دست یابی به دانش روز، میسر شده که نتیجه آن، تداوم فعالیت واحدهای سیزده گانه با تمام توان در طول این سال ها است.
🟠 موتابها با اشاره به بازه زمانی فعالیت نیروگاه شهید رجایی از آغاز تاکنون بیان داشت: 3 دهه از عمر نیروگاه گذشته است که در 10 سال نخست، با توجه به نصب تازه تجهیزات و تاسیسات آن، توجه اصلی بر رفع اشکالات جزیی بازمانده از دوران طرح معطوف بود که در این دوره، تجربه کارکنان نیروگاه نیز به میزان کنونی نرسیده بود. اما با تلاش مبتنی بر کسب دانش، همکاران متخصص توانستند اشکالات جزیی و نشتی هایی را که در پوسته توربین، والوها، بویلر و … بود، به خوبی مهار نموده و رفع نمایند.
🟢 مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در ادامه افزود: این درحالی بود که مشکلات زیادی در حوزه های جذب نیروی متخصص، کافی نبودن دانش و تخصص لازم، مرتبط با نیروگاه وجود داشت که این اشکالات، هم داخلی بود و هم مربوط به خارج از نیروگاه می شد. این مسائل به گونه ای بود که می توانستند تحقق اهداف و ماموریت اصلی سازمان را تحت تاثیر قرار دهند، اما خوشبختانه با مدیریت مدبرانه مدیرعامل وقت نیروگاه و تلاش کارکنان، فرآیند تولید برق در دهه نخست فعالیت آن به خوبی انجام شد.
🟠 موتابها در ادامه به وضعیت نیروگاه شهید رجایی در دهه دوم فعالیت آن اشاره کرد و اظهار داشت: با گذشت زمان، کارکنان نیروگاه با کسب دانش لازم و اندوخته تجربه، توانستند به پختگی لازم در نگهداری و بهره برداری از واحدهای آن دست یابند. در این دوره، اشکالات زیادی رفع شد و اداره نیروگاه در شرایط مطلوبی قرار داشت و این در حالی بود که عمر و کارکرد نیروگاه به آرامی، رو به فزونی می رفت.
🟢 مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی ادامه داد: اما ورود به دهه سوم فعالیت نیروگاه، مصادف بود با فشارهای فزاینده حاصل از اعمال تحریم ها علیه کشورمان که در این دوره، افزایش هزینه های سازمان، کاهش تخصیص سهمیه سوخت گاز طبیعی، موضوع محیط زیست، بازنشستگی جمع زیادی از کارکنان و …، بخشی از چالش هایی است که به عنوان عوامل داخلی و خارجی، اداره سازمان را تحت تاثیر قرار داده بود.
🟠 موتابها بیان داشت: حالا اگر پس از 3 دهه فعالیت، نیروگاه شهید رجایی همچون نگینی در عرصه تولید انرژی الکتریکی می درخشد و توانسته بر مشکلات فائق آمده و فرازها و نشیب ها را با موفقیت طی نماید، بدون شک با تلاش های خالصانه، متعهدانه و ارزشمند تیم مدیریتی و همه کارکنان خدمت گزار نیروگاه از آغاز آن تاکنون بوده است که بایسته است از همه مدیران و استادان پیشکسوت، کارکنان حال حاضر و تلاش های مدیران عامل پیشین، تقدیر و تشکر نمایم.
🟢 مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در اشاره به خدمات ارزنده علی فرهور مدیرعامل پیشین این نیروگاه گفت: حضور مهندس فرهور در آغاز دهه سوم فعالیت این نیروگاه، با رویکرد جدید همراه بود که ایشان با نگاهی نوین در شیوه مدیریتی، در این نیروگاه اعمال نمود. توجه ویژه به آموزش های مورد نیاز کارکنان، ساری و جاری نمودن روش های مدیریتی نوین در همه حوزه ها، استقرار نظام های مدیریتی 5S، 6 سیگما، تشکیل تیم های CM، EM و تشکیل کمیته های مورد نیاز جهت پیگیری و عملیاتی نمودنبرنامه ها و سیاست های تدوین شده، انسجام در کارکنان به منظور خودباوری بیشتر در انجام تمامی فعالیت های تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و … موجب شد ظرفیت تولید و راندمان نیروگاه شهید رجایی در 4سال پیاپی مطلوب ارزیابی شود که همچنان نیز به ایفای نقش خود در حوزه تامین برق مورد نیاز اقدام می کند که این موفقیت مرهون تلاش مدیران شرکت بوده و این موفقیت ها نیز ادامه دار خواهد بود.
🟠 در پایان مراسم، مدیران نیروگاه و همچنین رییس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان قزوین، ضمن بیان خاطراتی از حضور علی فرهور به عنوان مدیرعامل نیروگاه، از وی به عنوان مدیر پرتلاش یاد نموده و با اهدای لوح سپاس، از ایشان تقدیر نمودند.