❇️ سیستم تنظیم و کنترل اتوماتیک دمای ویسکوزیته متر سوخت مایع نیروگاه شهید رجایی از سوی گروه ابزاردقیق این شرکت بروزرسانی شد.

سه‌شنبه 01 تیر 1400
بازدید: 391 بار

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حمید کاتبی رییس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در تشریح این خبر افزود: پس از راه اندازی دستگاه «ویسکوزیته متر» قدیمی سوخت مایع در آزمایشگاه شیمی نیروگاه بخار توسط امور شیمی این نیروگاه، امکان ثابت نگاه داشتن دما در فرآیند آنالیز دستگاه به دلیل قدیمی بودن آن وجود نداشت که این اشکال از سوی گروه ابزاردقیق نیروگاه برطرف شد.
❇️ کاتبی افزود: پس از شناسایی اشکال و بررسی های تخصصی توسط بهروز قیاسی کارشناس ابزار دقیق، تجهیزات مورد نیاز برای بروز رسانی «دستگاه ویسکوزیته متر» تامین شد و در ادامه، پارامترهای این دستگاه پس از انجام تست های لازم، تنظیم و سپس یک دستگاه کنترل کننده از نوع pid هم بر روی این تجهیز توسط متخصصان نصب گردید.
✴️ رییس گروه ابزاردقیق نیروگاه در ادامه بیان داشت: تنظیم دمای دستگاه ویسکوزیته متر سوخت مایع نیروگاه، پیش از رفع اشکال به صورت دستی تنظیم می شد که هم اکنون این تجهیز، یکی از به روزترین تجهیزات موجود در بازار است که به صورت اتوماتیک و با دقت بالا دمای دستگاه را در نقطه مورد نظر تنظیم می کند.
❇️ پیشنهاد بروزرسانی دستگاه ویسکوزیته متر سوخت مایع، از سوی معاونت تولید نیروگاه بخار مطرح شد که پس از بررسی های تخصصی، برای بروزرسانی تحویل گروه ابزاردقیق معاونت مهندسی قرار گرفت که با رفع اشکال آن، هم اکنون آماده بهره برداری است.