❇️ در ایام همه گیری بیماری کووید 19 صنعت تولید برق یک روز هم تعطیل نشد

سه‌شنبه 05 مرداد 1400
بازدید: 715 بار

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی: در ایامی که همه گیری بیماری کووید 19 در اوج قرار داشت، نیروگاه ها با تمام توان به تولید انرژی الکتریکی پرداختند و هیچ نیروگاهی تعطیل نشد.

✴️ به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، علی فرهور مدیرعامل این شرکت گفت: فعالیت نیروگاه ها و متخصصان شاغل در آن، به عنوان خط مقدم تولید برق، در هیچ شرایطی، تعطیلی ندارد.
❇️ فرهور با اشاره به آثار نامطلوب همه گیری ویروس کرونا و ضرورت استمرار تامین برق در این شرایط بیان داشت: از زمان همه گیری بیماری کووید 19، تدابیری برای کاهش آثار نامطلوب ویروس کرونا بر شهروندان، از سوی مسئولان حوزه بهداشت و ستاد مقابله با کرونای کشور به کار رفت که تعطیلی اصناف مختلف برای رعایت فاصله اجتماعی بین شهروندان، بخشی از این تدابیر بود که به اجرا درآمد. اما صنعت برق و به ویژه نیروگاه ها از این قاعده یعنی تعطیلی های موقت، مستثنی بوده و متخصصان صنعت تولید برق وهمراه با آن، نیروگاه شهید رجایی در چنین شرایطی برای تامین برق، فعالیت شبانه روزی داشتند.
✴️ مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی افزود: البته تولید برق پایدار، تنها در شرایط همه گیری کرونا انجام نشد بلکه این اقدام در طول سال ها فعالیت نیروگاه ها به انجام رسیده و خواهد رسید. در فصل های مختلف سال و در گرمای تابستان و سرمای زمستان و در ساعاتی که شهروندان در منازل خود به استراحت می پردازند، این متخصصان نیروگاه ها هستند که در هر شرایط جوی و یا شیوع بیماری، در محل کار خود حاضر شده و به خدمت رسانی می پردازند.
❇️ فرهور در همین خصوص اظهار داشت: در طی گسترش ویروس کرونا، بیش از 35 درصد از کارکنان نیروگاه شهید رجایی و نیروگاه های دیگر، به بیماری کووید 19 مبتلا شدند، اما تامین برق ادامه یافت که موضوع فوق، نشانگر تعهد متخصصان این صنعت به انجام وظیفه ای است که بر عهده آن ها قرار گرفته است.
✴️ فرهور ادامه داد: دورکاری و یا تقلیل ساعات کار نیروی انسانی در صنایعی مانند نیروگاه ها معنایی ندارد، چرا که اگر تیم های تعمیراتی و بهره برداری و یا سایر تیم های ستادی، در هماهنگی با هم نباشند، پیشرفتی در کار حاصل نشده و برق پایدار، تامین نخواهد شد.
✳️ مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در ادامه به آمادگی این نیروگاه در پیک تابستان 1400 اشاره کرد و افزود: در ایامی که دمای هوا افزایش و استفاده از سیستم های سرمایشی گسترش یافته است، واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه با تمام توان و با آمادگی بالا در حال تولید برق پایدار و مطمئن است که دلیل این آمادگی، انجام به موقع فعالیت های تعمیراتی، برنامه ریزی مقابله با افزایش دمای هوا در تابستان و بهره برداری براساس استانداردهای تعریف شده است.
✴️ تعمیرات به موقع و بهره برداری مبتنی بر استاندارد در نیروگاه شهید رجایی موجب شد تا میزان تولید در این نیروگاه در 4 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 7 درصد رشد یابد.