❇️ خروج واحد شماره چهارگازی نیروگاه از مدار تولیدبرق

یکشنبه 17 اسفند 1399
بازدید: 848 بار

واحد شماره چهارگازی نیروگاه شهید رجایی برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل، از مدار تولید خارج شد.

✍🏻 به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، عباس کاکاوند مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح این خبر گفت: به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در پیک تابستان، واحد شماره چهار گازی این نیروگاه برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل ، از شبکه سراسری تولید خارج شد.
❇️ کاکاوند در ادامه به مهم ترین برنامه های این دوره از تعمیرات اشاره کرد و افزود: تعمیرات این واحد در 3 حوزه مکانیک، ابزاردقیق و الکتریک انجام می شود که در حوزه مکانیک بازدید از نازل های سوخت و تعویض قطعات آسیب دیده ، بازدید لاینر های محفظه احتراق و سگمنت های نازل مرحله اول ، دمونتاژتراس فایر تیوب ، بازدید از ژنراتور و بازدید و انجام تست NDT بر روی پره های ژنراتور و انواع تست های غیر مخرب بر روی قطعات نازل سوخت محفظه احتراق انجام می شود.
✴️ کاکاوند افزود : در حوزه الکتریک نیز بازدید از تجهیزات الکتریکی، بررسی وضعیت عملکرد مربوط به تجهیزات بریکرتحریک و بریکر های6/6 کیلو ولت ، بازدید از مجموعه ترانس اصلی ، بازدید و سرویس استارتر الکترو موتور و پمپ های آب خنک کاری و بازدید از بریکر هایMCC اتاق فرمان محلی نیز در حال انجام است .
✳️ عباس کاکاوند در خصوص فعالیت های حوزه ابزار دقیق نیز افزود : تست وکالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیقی ، تست و نصب ترموکوپل های ویل اسپیس وتست وتنظیم سیستم اطفای حریق و سیستمCO2، تنظیم الکتروموتور سیستم راه انداز واحد گازی، بازدید و تست ونصب جرقه زن و آشکار ساز شعله و تنظیم الکترو موتورها ، از اقداماتی است که از سوی متخصصان این حوزه به انجام خواهید رسید.
✴️ هر ساله ، فصل تعمیرات واحد ها در نیروگاه شهید رجایی با پایان پیک تابستان ، آغاز و تا پایان اردیبهشت ساله آینده ادامه دارد.