❇️ تعویض باتری های واحد شماره دو گازی نیروگاه شهید رجایی

سه‌شنبه 09 شهریور 1400
بازدید: 660 بار

متخصصان نیروگاه شهید رجایی، با هدف مصرف بهینه انرژی الکتریکی، اقدام به تعویض باتری های واحد شماره 2 گازی سیکل ترکیبی نمودند.

✍🏻 به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حمید رضا صفایی زاده مدیر امور تعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح عملیات تعویض باتری های واحد شماره دو گازی سیکل ترکیبی گفت: به دنبال بروز اشکال در سیستم باتری های این واحد و کاهش شدید ظرفیت آنها، متخصصان امور تعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی وارد عمل شده و اقدام به تعویض باتری های آن نمودند.
✳️صفایی زاده افزود: باتری های نیکل کادمیوم نصب شده در واحد شماره 2 گازی سیکل ترکیبی به دلیل کاهش شدید ظرفیت، قابلیت اطمینان خود را از دست داده بود . از این روی کارکنان تعمیرات الکتریک سیکل ترکیبی این باتری ها را که از نوع نیکل کادمیوم و ساخت خارج از کشور میباشند با نوع«سرب اسیدی» ساخت داخل تعویض نمودند تا خللی در تولید برق پایدار برای عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان ایجاد نشود.
✴️ تعمیرات به موقع و بهره برداری مبتنی بر استاندارد در نیروگاه شهید رجایی موجب شد تا میزان تولید در نیروگاه شهیدرجایی در 5 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳.۸ درصد رشد یابد.