❇️ بازسازی پوسته داخلی بویلر فیدپمپ واحد بخاری نیروگاه شهید رجایی

پنجشنبه 14 اسفند 1399
بازدید: 901 بار

✴️ پوسته داخلی یک دستگاه بویلر فیدپمپ واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی در کارگاه این شرکت، بازسازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حسن آزادمرد مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه شهید رجایی در تشریح خبر بازسازی یک دستگاه بویلر فیدپمپ این نیروگاه گفت: متخصصان کارگاه نیروگاه بخار توانستند پوسته داخلی بویلر فیدپمپ واحد شماره یک بخاری نیروگاه را که به دلیل نشتی سیال آب با فشار بالا دچار خوردگی و افت راندمان شده بود، با انجام عملیات جوش کاری آرگون، سنگ زنی و اصلاح محل خوردگی، بازسازی کرده و به چرخه فعالیت بازگردانند.
🔶 آزادمرد به ساخت تجهیز شست و شوی بویلرها نیز اشاره کرد و بیان داشت: در ادامه فعالیت های حوزه کارگاه بخار، متخصصان نیروگاه با استفاده از ظرفیت های داخلی، اقدام به ساخت (لنس تیوب سوت بلاور) برای شست و شوی بویلر واحدهای 250 مگاواتی شدند.
❇️ وی افزود: تراش کاری لوله های 6 متری و فلنچ ها، ساخت سرنازل و در نهایت، مونتاژ قطعات ساخته شده، از اقداماتی بود که در فرآیند ساخت این تجهیز به انجام رسید.
✴️ در بویلر واحدهای بخاری به دلیل وجود محصولات احتراق و نشست آن بر سطح لوله های بویلر، این لوله ها نیاز به شست و شو دارد که این عمل با بهره گیری از تجهیز (سوت بلاور) انجام می شود.