✳️ متعهد هستیم آماده سازی نیروگاه ها را به صورت جهادی و با کیفیت به انجام برسانیم.

چهار‌شنبه 31 شهریور 1400
بازدید: 623 بار

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی با اشاره به تعهد صنعت تولید برق در آماده سازی و تعمیرات نیروگاه ها گفت: متعهد هستیم تا تعمیرات و آماده سازی نیروگاه ها را به صورت کاملا جهادی و با کیفیت به انجام برسانیم که پیمودن این مسیر با همراهی همه بخش های صنعت برق ممکن خواهد شد.
✍🏻 به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، علی فرهور مدیر عامل این شرکت در نشست وزیر نیرو با مدیران آب و برق سراسر کشور، به نمایندگی از صنعت تولید برق، با اشاره به این که استراتژی تامین برق پایدار از ابتدای انقلاب اسلامی پایه‌ریزی شده است، افزود: هم‌اکنون تامین هوشمندانه برق پایدار می‌تواند تنها استراتژی صنعت برق کشور باشد.
✳️ مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی بیان داشت: فعال سازی صنایع برای ساخت قطعات یدکی و تجهیزات نیروگاهی، نوسازی نیروگاه ها و حتی صادرات برق، هم چون تاکتیک هایی برای تحقق استراتژی تأمین هوشمندانه برق پایدار محسوب می گردد.
✴️ فرهور ادامه داد: اما تعیین قیمت برق به صورت تکلیفی در ادوار گذشته به ویژه در ایامی که رشد تورم شدید بود، موجب شد تا استراتژی تأمین برق به صورت تکلیفی در سایه قیمت تکلیفی برق قرار گیرد که مشخصه بارز آن، ایجاد ما به التفاوت هزینه تمام شده و قیمت تکلیفی برق است که به رقم 58 هزار میلیارد تومان رسیده است.
✳️ فرهور با اشاره به تلاش حداکثری کارکنان و مدیران این صنعت در بهره برداری، نگهداری و تعمیرات نیروگاه ها اظهار داشت: اکثریت کارکنان و مدیران صنعت تولید برق که از دانش فنی و تجربه بسیار بالایی برخوردار هستند، با وجود همه موانع از جمله تأثیر منفی تحریم‌ها، خشکسالی‌ها، اجرای غیراصولی واگذاری نیروگاه‌ها، افزایش سن و فرسودگی برخی نیروگاه‌های قدیمی، توانسته‌اند پاسخگوی رشد مصرف برق تا قبل از سال ۹۹ باشند اما پاسخگویی به رشد مصرف بیشتر، نیازمند حمایت‌های بسیار جدی وزیر نیرو و ریاست جمهوری خواهد بود.
❇️ در این جلسه که با حضور وزیر نیرو و مدیران صنعت آب و برق کشور برگزار شد، نکات مهم و کلیدی مدیران و متخصصان این صنعت از سوی نمایندگان حوزه های آب و برق ارائه گردید.