بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد شرکت‌های مدیریت تولید برق کشور نیروگاه شهید رجایی قزوین برای ششمین سال پیاپی به‌عنوان برترین شرکت در کشور شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی؛ نیروگاه شهید رجایی برای ششمین سال پیاپی این توفیق را پیدا کرد که در میان شرکت‌های مدیریت تولید برق حرارتی کشور، برترین جایگاه کشوری را به خود اختصاص دهد‌.

در مراسم تجلیل از خورشیدبانان گمنام (مدیران وکارکنان نیروگاه های کشور) که در حضور مدیران ارشد وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی برگزار شد، براساس نتایج ارزیابی عملکرد نیروگاه ها ی کشور، با اهدای لوح تقدیر نیروگاه شهیدرجایی ، برای ششمین سال پیاپی به عنوان برترین شرکت مورد تجلیل قرار گرفت.

«همایون حایری» معاون برق و انرژی وزارت نیرو و «عبدالرسوال پیشاهنگ» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در این مراسم‌ با اهدای لوح تقدیر، نیروگاه شهید رجایی را برترین شرکت در بین نیروگاه‌های حرارتی کشور در سال ۱۴۰۱ اعلام کردند.

در لوح اهدایی خطاب به ابوالفضل موتابها مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی آمده است: رشد و توسعه ایران اسلامی مدیون تلاش جمعی کارگران، مهندسان و مدیران متعهدی است که دانش و عمر گرانبهای خود را سرمایه ای برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تامین برق پایدار به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی توسعه و آبادانی کشور قرار داده اند.

صنعت تولید برق با یاری قادر متعال و به پشتوانه ی خورشید بانان گمنام خود، با از خود گذشتگی و تلاش خستگی ناپذیر و اتکاء به توانمندی های داخلی، موجب توسعه، ارتقاء ظرفیت و کاهش وابستگی در زمینه تولید برق در کشور شده است.

با تأسی از ذات مقدس احدیت، از تلاش های مجدانه جنابعالی، مدیران و کارکنان آن شرکت در حصول به اهداف وبرنامه های وزارت نیرو و کسب رتبه برتر مجموع امتیازات و رتبه برتر بعد ذینفعان کلیدی در ارزیابی عملکرد سال 1401 شرکت های مدیرت تولید برق ، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج) با عزمی مصمم تر از گذشته وبا دلی آکنده از شور و ایثار در مسیر پرافتخار خدمت رسانی به مردم شریف ایران اسلامی، همچنان موفق و سربلند باشید.

گفتنی است در ارزیابی عملکرد نیروگاه‌ها برای معرفی شرکت‌های برتر، شاخص‌های عمده تولید از جمله اجرای به‌هنگام فعالیت‌های تعمیراتی و بهره‌برداری مبتنی بر استاندارد تعریف شده، انجام اصلاحیه‌های لازم در واحدهای سیزده گانه نیروگاه با هدف افزایش بهره‌وری و ارتقای راندمان واحدها، بهره‌مندی از تجهیزات و قطعات بومی با تکیه بر ظرفیت دانش و متخصصان داخلی، همراه با توسعه شاخص‌های آموزشی و توجه به ظرفیت‌های منابع انسانی، مورد ارزیابی قرار گرفت که اجرای دقیق این شاخص ها از دلایل موفقیت نیروگاه شهید رجایی در دست‌یابی به این عنوان است.

لازم به ذکر است نیروگاه شهید رجایی با برخورداری از نیروی انسانی متخصص و مجرب، از شش سال پیش تاکنون در ارزیابی‌های سالانه که توسط دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو و ارزیابان منتخب شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی انجام می‌شود، موفق به کسب عناوین برتر شده است‌.

نیروگاه شهیدرجایی پس از کسب برترین رتبه کشوری در سال‌های (۹۶، ۹۷، ۹۸، ۹۹، ۱۴۰۰) امسال برای بار ششم عنوان جایگاه برتر را در بین نیروگاه‌های حرارتی کشور از آن خود کرد‌.

این نیروگاه با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و با گذشت حدود ۳۰ سال از بهره‌برداری واحدهای آن، سالانه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی و در مجموع ۳ و نیم درصد از نیاز شبکه برق کشور را تأمین می‌کند.