همت جدی در کمک به صنعت تولید برق استان قزوین وجود دارد

پنجشنبه 04 آذر 1400
بازدید: 576 بار

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در بازدید از واحدهای نیروگاه شهید رجایی، بر همت جدی در کمک به صنعت تولید برق این استان تاکید نمود.

✍به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، استاندار قزوین با اشاره به نقش این نیروگاه در کمک به صنعت کشور گفت: حدود 60 درصد از تولید برق نیروگاه شهید رجایی در خارج از استان قزوین مصرف می شود که نمودی از کمک صنعت استان قزوین به تمام کشور است.
:large_blue_diamond: اعلایی افزود: در بازدید از نیروگاه شهید رجایی، در جریان مسائل و مشکلات این صنعت قرار گرفتم، از این روی همه دستگاه های اجرایی استان همراهی خواهند کرد که این نیروگاه بتواند خدمت مناسب به مردم استان و کشور داشته باشد.
:large_blue_diamond:استاندار قزوین در ادامه به فصل سرما و لزوم مدیریت صحیح مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: با توجه به این که در آستانه فصل سرما قرار داریم و پیش بینی می شود مصرف گاز و برق در کشور افزایش یابد، از مردم خواهش دارم در مصرف سوخت گاز و برق قدری صرفه جویی داشته باشند تا علاوه بر پیشگیری از کمبود در عرصه تولید برق، به نیروگاه ها نیز فشارهای مضاعفی که بعضا جنبه زیست محیطی دارد وارد نشود.
:large_blue_diamond:وی ادامه داد: امیدوار هستم مردم استان و کشور در رعایت الگوی صحیح مصرف در حوزه سوخت گاز و برق و واحدهای دولتی و صنعتی با برنامه ریزی در بهینه سازی مصرف برق، این موضوع را جدی تلقی نمایند چرا که باورهای دینی ما هم در مقابله با اسراف توصیه های زیادی دارد.
:large_blue_diamond:اعلایی در پایان بیان داشت: خدمتگزاران مردم در بخش های اقتصادی استان، همت خودشان را باید صرف تامین زیرساخت ها نمایند تا با تامین این زیرساخت ها، سرمایه گذاری ها با سرعت بیشتر و با حجم بالاتری در استان انجام شود و باز هم تأکید می کنم یکی از این زیرساخت ها برق است که صرفه جویی ما در مصرف برق منجر به اشتغال بیشتر و ایجاد ارزش افزوده بیشتر خواهد شد.
:large_blue_diamond:در ادامه، علی فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی به تشریح وضعیت تولید و فرآیند تعمیرات واحدهای این نیروگاه پرداخت و با اشاره به ضرورت تامین برق پایدار برای خدمت رسانی به مردم در حوزه های مصارف خانگی، صنعت و کشاورزی، خواستار توجه بیشتر از سوی مسئولان استان برای رفع مسائل پیش روی صنعت تولید برق در قزوین شد.
:large_blue_diamond:محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین همراه با جمعی از مدیران ارشد استان، روز چهارشنبه سوم آذر1400 از نیروگاه شهید رجایی بازدید نمود