در نشست مدیران صنعت آب و برق با مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین بر نقش رسانه ها به ویژه شبکه استانی در فرهنگ سازی و مصرف بهینه انرژی تاکید و تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، سعید انبارلویی مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین در نشست با مدیران صنعت آب و برق استان اظهار داشت: دولت سیزدهم در حوزه انرژی دستاوردهای خوبی داشته و در این بازه زمانی حدودا 3 ساله قطعی برق به حداقل ممکن رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: آب و برق عامل مهمی در قدرت و امنیت و نیز از جمله عناصر کلیدی در همه کشور هاست؛ مدیریت و راهبری آن تدبیر، تخصص و درایت می خواهد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین افزود: در حوزه فعالیت رسانه ای محدودیتی نداریم و ما پل واسط بین مردم و مسئولین بوده ایم.

وی بیان داشت: امسال نیز سومین سال است که در حوزه مصرف بهینه انرژی عملیات رسانه ای انجام می شود و استان قزوین در حوزه صرفه جویی انرژی و مدیریت مصرف، به عنوان استان برتر شناخته شده است.

در ادامه ابوالفضل موتابها رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: نیروگاه نقش مهم، کلیدی و اساسی در پایداری شبکه سراسری برق در کشور دارد و برق بیش از ۳ میلیون مشترک را تامین می کند. این نیروگاه سالانه ۱۷ برنامه تعمیراتی گسترده تعمیراتی برای آمادگی کامل واحد های سیزده گانه را برنامه ریزی و اجرا می نماید.

موتابها در این نشست اعلام کرد: میزان تولید برق در اردیبهشت ماه امسال ۱۶ درصد و همچنین در دو ماهه نخست امسال هم 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این شرکت در حال حاضر با آمادگی کامل خدمت رسان هموطنان می باشد.

وی ضمن گرامیداشت زحمات شهدای خدمت، در خصوص فعالیت های دولت سیزدهم در حوزه صنعت برق گفت: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون با اهتمام ویژه دولت سیزدهم، در راستای کاهش ناترازی تولید و مصرف برق، 9147 مگاوات به ظرفیت شبکه تولید اضافه شده که حاصل کار و تلاش دلسوزانه همکاران این صنعت می باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل نیروگاه شهیدرجایی در پایان یادآورشد: خوشبختانه صدا و سیمای مرکز قزوین تعامل شایسته و قابل تقدیری در نمایش توانمندی های تیم فنی نیروگاه و فرآیند سخت تولید انرژی الکتریکی داشته است.

در ادامه اسحاق صباغیان مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق شهیدرجایی نیز بیان نمود : نیروگاه های قزوین و زنجان از نظر کیفیت و کمیت تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز شبکه برق و تولید نیرو ، جزو سرآمدان نیروگاه های حرارتی کشور بوده و در سطح اول قرار دارند . تولید انرژی الکتریکی گران و فروش آن به صورت یارانه ای و ارزان است و در سال های اخیر رسانه ملی در حوزه مدیریت مصرف برق فعالیتهای شایسته و خوبی داشته است.

گفتنی است: در ادامه داراب بیرانوندی ، منصور ستوده و یوسف اینانلو مدیران عامل شرکتهای آبفا، آب منطقه ای، توزیع برق و ارجی معاون شرکت انتقال برق و مدیران روابط عمومی شرکت های صنعت آب و برق استان هر کدام توضیحاتی درخصوص مدیریت مصرف آب و برق، لزوم فرهنگسازی در مصرف و موضوعات و مشکلات مترتب حوزه آب و برق استان توضیحاتی ارائه نمودند. این توضیحات با پاسخ هایی از جانب مدیران صدا و سیما همراه بود.

همچنین مدیران و مسئولین حاضر در جلسه به اتفاق عزمی راسخ در همراهی با یکدیگر برای گذر موفقیت آمیز از پیک شبکه، انجام اقداماتی برای جاری سازی فرهنگ مدیریت مصرف آب و برق و نیز به تصویر کشیدن سختی های تولید این دو کالای ارزشمند، حیاتی و حساس برای جامعه شایسته استان قزوین و هموطنان سراسر کشور را اعلام نمودند.