نشست هم اندیشی  بررسی آسیب های اجتماعی وتبیین فرهنگ کار و تلاش  با حضور مدیر عامل نیروگاه شهیدرجایی، رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین و جمعی از مدیران شهرستان آبیک و قزوین در این شرکت  برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، علی فرهور مدیرعامل نیروگاه، ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی به میهمانان گفت: ما به دنبال عدالت و انصاف  هستیم تا بتوانیم  معیشت کارکنان را به خوبی تنظیم کنیم، همچنین دوره های آموزشی مستمر در شرکت برگزار شده و در حال برگزاری است تا رشد پرسنل  به صورت مداوم صورت پذیرد.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در ادامه افزود: با استفاده از فرصت های آموزشی، همکاران و خانواده های ایشان را ترغیب به کاهش مصرف گاز طبیعی و برق در فصل زمستان نموده ایم تا الگویی برای اطرافیانشان برای مدیریت صحیح مصرف باشند که این می تواند موجبات افزایش مصرف گاز در واحدهای نیروگاه شود.

در ادامه رحیمی رئیس اداره  تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک  بیان داشت:  بهره وری  یکی از مولفه های  اثر بخش  در توسعه اقتصادی کشورها است که در همین ارتباط در سال 1389 اولین بار بحث اقتصاد مقاومتی با موضوع «فرهنگ اقتصادی و ترویج فرهنگ اقتصادی»  از زبان  مقام معظم رهبری بیان شد.

رحیمی افزود:فرهنگ ما مملو از آیات و روایات در خصوص کار و تلاش است که در این خصوص نقل شده، فضل الهی نصیب کسانی خواهد شد که اهل تلاش و کوشش هستند و یا اشاره شده، عبادت 10جزء دارد که 9جزء آن کسب روزی حلال است.

در ادامه، علی رحمانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  استان قزوین ضمن  تشکر از مدیر عامل و مجوعه نیروگاه در راستای تامین آب ژاول برای مقابله با ویروس کرونا در استان از لحظه شروع بیماری تا کنون، بیان داشت:  برق یک سرمایه ملی است  و به سادگی به دست نمی آید  و نیاز است کل جامعه در مصرف برق صرفه جویی نمایند و در مصرف گاز هم دقت لازم را داشته باشیم و هر چقدر پایداری تولید برق بیشتر باشد، امنیت هم ارتقا می یابد.

رحمانی افزود: مواد مخدر در کنار فقر و تهدیدات  هسته ای جزو دغدغه های دنیاست، به طوری که سالانه خسارات زیادی به کشورهای دنیا وارد می کند.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  استان در ادامه بیان داشت: پیشگیری و آموزش  منطقی تر از درمان ترک است. از این روی همه تلاش کنیم تا گرفتار  اعتیاد نشویم ، به اعتیاد نه بگوییم ، هدف ما ایجاد  فرهنگ نه گفتن به اعتیاد است و نجات یک معتاد نجات  یک جامعه است.

در پایان این همایش از ۵ نفر از کارکنان نیروگاه شهیدرجایی که در جشنواره امتنان از جامعه کار و تلاش موفق به کسب رتبه برتر استانی شده بودند، با اهدای لوح تقدیر و تندیس، تقدیر شد.