نرم افزار سیمولاتور پست های 400 کیلوولت نیروگاه شهیدرجایی تدوین شد

شنبه 20 دی 1399
بازدید: 990 بار

متخصصان نیروگاه شهید رجایی موفق به طراحی و تدوین نرم افزار سیمولاتور پست های 400 کیلوولت این نیروگاه شدند.

🖋به گزارش روابط عمومی شرکت مدیرت تولید برق شهید رجایی، علی حق پرست رییس گروه آموزش نیروگاه در این خصوص گفت: نرم افزار سیمولاتور پست های 400 کیلوولت بخار و سیکل ترکیبی این نیروگاه با قابلیت انجام انواع مانورهای بهره برداری در این پست ها از سوی کارشناس مسئول ابزاردقیق نیروگاه سیکل ترکیبی و با مدیریت گروه آموزش شرکت، طراحی و آماده بهره برداری شد.
❇️حق پرست افزود: در ادامه تدوین نرم افزار های شبیه ساز واحدهای گازی و بخاری و بهره مندی از آن برای آموزش و ارتقای سطح آمادگی کارکنان بهره برداری نیروگاه، این بار با توجه به نیازهای آموزشی در حوزه بهره برداری پست های 400 کیلوولت، طراحی نرم افزار سیمولاتور این حوزه انجام شده و بخشی از آن هم در دست اقدام است.
❇️وی در ادامه بیان داشت: در طراحی این نرم افزار، حفاظت های مربوط به بهره برداری از پست های 400 کیلوولت نیروگاه تعریف شده است که با این اقدام، نرم افزار سیمولاتور، قابلیت اجرای انواع مانورهای بهره برداری را برروی بریکرها، سکسیونرها و … خواهد داشت.
❇️حق پرست ادامه داد: در گام بعدی، برای اطمینان از میزان صحت عملکرد آن، این نرم افزار در اختیار متخصصان پست های بخار و سیکل ترکیبی قرار گرفت تا پس از بررسی های تخصصی، نسبت به افزودن قابلیت های مرتبط، اقدام شود.
🟢نرم افزار شبیه ساز در صورت تایید عملکرد، قابلیت استفاده در پست های فشار قوی دیگر نیروگاه ها و یا پست های فشار قوی توزیع برق را خواهد داشت به طوری که بهره برداران این حوزه های می توانند برای کسب تجارب لازم و ارتقای سطح آمادگی خود، از قابلیت های این نرم افزار شبیه ساز بهره مند شوند.