معاون توسعه طرح‌های شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، ناترازی انرژی را مهم‌ترین مسئله زیربنای کشور دانست و از سنکرون‌ ۱۳ واحد بخار نیروگاهی با شبکه سراسری کشور در دولت سیزدهم خبر داد‌.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی؛ محمد رمضانی در جریان بازدید از نیروگاه شهید رجایی از اجرای طرح‌های زیادی با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جبران ناترازی انرژی خبر داد و گفت: با برنامه‌ها و اقدامات اخیر دولت شاهد افزایش راندمان، کاهش ناترازی مصرف سوخت، صرفه‌جویی سالیانه سوخت به میزان ۳ میلیارد و ۲۵۰ متر مکعب گاز، افزایش ظرفیت نیروگاهی و اشتغال‌زایی در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم.

رمضانی با اشاره به استراتژیک بودن موضوع انرژی در راستای افزایش بهره‌وری گفت: معاونت توسعه طرح‌های شرکت مادر تخصصی برق حرارتی با تمام قوا پیگیر تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی است‌.

عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی همچنین خواستار حمایت همه‌جانبه دولت به‌خصوص صندوق توسعه ملی برای احداث و بهره‌برداری پکیج ۲۵۶۰ مگاواتی بخار در بخش خصوصی و پکیج ۱۹۲۰ مگاواتی بخار در بخش دولتی شد و ادامه داد: با این اقدام شاهد صرفه‌جویی سوخت سالیانه به میزان ۷ میلیارد لیتر گازوئیل در کشور خواهیم بود.

رمضانی تأکید کرد: بیشترین تلاش ما این است که برای تولید و تکمیل زیرساخت‌های نیروگاه‌های بخار به دنبال سایر نیروگاه‌های کشور برویم و با توجه به مشکلات سوخت کشور که ما را در تابستان با کمبود برق و در زمستان با کمبود گاز مواجه می‌کند تمرکز خود را روی واحدهای بخار و تبدیل آن به سیکل ترکیبی گذاشته‌ایم.

معاون توسعه طرح‌ها در جمع همکاران نیروگاه شهید رجایی ابراز داشت: عبور از تداوم خاموشی ها ی برق در بخش خانگی در سال‌های گذشته، قطعاً مرهون تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروگاه شهید رجایی و سایر همکاران زحمتکش صنعت برق، همکاران‌ صنایع، حمایت و همیاری وزارت نفت و همچنین همدلی و بهینه مصرف کردن برق توسط مردم شریف ایران است و من این موفقیت را به همگی تبریک عرض می‌کنم.

رمضانی در پايان از اتاق فرمان نیروگاه شهید رجایی بازدید و از زحمات کارکنان مجموعه قدردانی کرد