علی فرهور مدیرعامل نیروگاه: میزان تولید انرژی واحدهای نیروگاه در 6 ماهه امسال،  5.8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش دفتر روابط عمومی، علی فرهور مدیرعامل شرکت با اشاره به عبور موفقیت آمیز از پیک مصرف تابستان گفت: با توجه به نیاز شبکه سراسری به تامین انرژی پایدار، تلاش شبانه روزی کارکنان نیروگاه معطوف به خدمت رسانی به مصرف کنندگان انرژی الکتریکی بود که خوشبختانه با همراهی همکاران صنعت برق در حوزه های تولید، انتقال و توزیع، وزرات نیرو و شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی توانستند پیک مصرف برق را در تابستان 1399 با موفقیت پشت سر گزارند.

فرهور در توضیح خبر بهبود شاخص تولید انرژی، اشاره داشت:  علی رغم شرایط تورمی در اقتصاد و تحمیل تحریم ها علیه کشور، استعدادها و تلاش همکاران این شرکت در زمینه فعالیت های تعمیرات و نگهداری و بهره برداری موجب شد تا  شاخص های تولید بهبود یابد.

وی افزود: گواه این سخن، افزایش میزان تولید انرژی خالص در واحدهای سیزده گانه نیروگاه است به طوری که در 6 ماهه امسال با تولید بیش از 6 میلیارد و 300 میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5.8 درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل نیروگاه در ادامه به فعالیت های تعمیرات واحدها و بهره برداری علمی تر به عنوان عامل مهم در کسب آمادگی تولید اشاره نمود و گفت: برای آمادگی تولید برق مطمئن و پایدار، 17 فعالیت تعمیراتی در 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه ریزی می شود که در سال 98 و بهار 99 توانستیم با انجام این برنامه ها، به تمام اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

مدیرعامل نیروگاه با اشاره به برنامه های تعمیراتی در نیمه دوم امسال بیان داشت: در سال جاری، مطابق با جدول زمانبندی تعمیرات واحدهای سیزده گانه، در نیروگاه بخار 2 برنامه تعمیرات اساسی، یک تعمیرات نیمه اساسی و 5 برنامه تعمیرات بازدید دوره ای خواهیم داشت و در نیروگاه سیکل ترکیبی هم 2 برنامه تعمیرات اساسی به همراه «RI» کمپرسور و 4 برنامه تعمیراتی بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل برای واحدهای گازی و 2 مورد تعمیرات بازدید دوره ای و یک تعمیرات نیمه سنگین برای واحدهای بخاری سیکل ترکیبی، پیش بینی شده است. بنابراین انتظار می رود با اجرای این برنامه ها، واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی از آمادگی لازم برای تولید برق پایدار به ویژه در تابستان 1400 برخوردار باشند.

فرهور با بیان دلایل موثر بر آمادگی واحدهای نیروگاه در تابستان امسال اظهار داشت: بخش مهمی که در آمادگی واحدهای نیروگاه موثر بوده است، توجه به وضعیت برج های خنک کننده اصلی است که با تلاش متخصصان نیروگاه، سعی شد با رفع محدودیت ها در برج های خنک کننده اصلی، بر میزان راندمان آن ها افزوده شود که در کنار این اقدام های مهم، برنامه ریزی گسترده ای برای مقابله با محدودیت های تولید در تابستان داشتیم که حاصل برنامه ها نیز افزایش میزان تولید انرژی در واحدهای سیزده گانه بود.

مدیرعامل نیروگاه در خصوص سیاست اتکا بر ساخت داخل و نتایج حاصل از پیاده سازی آن در نیروگاه بیان داشت: برای پایداری تولید برق در واحدهای نیروگاه، 34 هزار نوع قطعه شامل قطعات ابزاردقیقی، الکتریکی و مکانیکی به صورت ثبت شده در انبار داریم که در سال به طور متوسط حدود 10 درصد این قطعات را که مصارف روزانه، ماهانه و سالیانه دارند، شارژ می شود. خوشبختانه با تلاش همکاران، توانسته ایم  همکاری خوبی با سازندگان داخلی قطعات و تجهیزات داشته باشیم که نتیجه آن ساخت اکثر قطعات درداخل کشور است و در این باره لازم به توضیح است که با اتکا به ظرفیت های داخلی و تهیه قطعات از سوی سازندگان داخل کشور، هزینه  تامین این قطعات، بسیار کمتر از هزینه قطعات خارجی است.

مدیرعامل شرکت از هم میهنان در سراسر کشور صمیمانه درخواست کرد با رعایت الگوی صحیح مصرف، علاوه بر کمک به صنعت تولید برق، یاری رسان در کمک به حفظ محیط زیست باشند.