با همت کارکنان و بسیجیان نیروگاه شهید رجایی مزار شهید سید یعقوب رضوی مقدم از کارکنان طرح این شرکت در استان گیلان مرمت و باز سازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، هرساله با آغاز هفته دفاع مقدس برنامه هایی از سوی پایگاه مقاومت بسیج شرکت برگزار می شود که امسال نیز یکی از برنامه های اجرایی در این هفته بازسازی و مرمت مزار شهید سید یعقوب رضوی مقدم از شهدای نیروگاه شهید رجایی رغم خورد.

بنا بر این گزارش، تعدادی از همکاران با هماهنگی پایگاه مقاومت بسیج و امور ایثارگران شرکت در اجرای ترمیم مزار شهید اعم از سیمانکاری،رنگ آمیزی و…، حضور یافته و این مزار را به صورت کامل مرمت و بازسازی نمودند.

شهید سید یعقوب رضوی مقدم در روستای شیخ علی طوسه رودبار (استان گیلان) دیده به جهان گشود او از همان کودکی تا نوجوانی در کنارپدرش مشغول به کشاورزی شد وپس از خدمت مقدس سربازی ازدواج کرد و ثمره زندگی مشترکش دو پسر و یک دختر است. شهید رضوی مقدم از خانواده سادات و مذهبی بود که در 31شهریور ماه 1364 در طرح نیروگاه شهیدرجایی مشغول به کار شد و در فعالیت های اجتماعی و انقلابی شرکت نیز حضور مستمر داشت و مشکلات زندگی و سختی های معیشتی هم نتوانسته بود ایشان را از راهی که انتخاب کرده بود باز دارد و متناسب با شغلش که با سازه های فلزی دست و پنجه نرم می کرد، روحیه سخت و مقاومی را برای نبرد با دشمن بعثی تمرین کرده بود ولی با مردم میهنش فوق العاده خوش برخورد و اغلب با شعر و مزاح با دیگران ارتباط برقرار می کرد.

او سرانجام پس از عزیمت داوطلبانه به جبهه های حق علیه باطل در منطقه کردستان عملیات کربلای 5 زخمی و به بیمارستان بانه جهت مداوا منتقل گردید که با بمب باران توسط دژ خیمان پلید در 18بهمن ماه 1365 به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر پاکش در زادگاهش ( استان گیلان روستای شیخ علی طوسه رودبار) به خاک سپرده شده است.