فعالیت های تعمیراتی واحدهای سیزده گانه نیروگاه به پایان نزدیک می شود

سه‌شنبه 17 فروردین 1400
بازدید: 735 بار

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی: در ادامه برنامه های تعمیراتی واحدهای نیروگاه، تاکنون 13 برنامه انجام شده و یا در حال اجرا است.
✍🏻به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در توضیح فعالیت های تعمیراتی واحدهای سیزده گانه این شرکت گفت: مهم ترین وظیفه ما، آماده سازی واحدهای نیروگاه برای تولید برق پایدار است؛ از این روی از شهریور سال گذشته تاکنون، برای کسب آمادگی لازم، برنامه های زمانبندی تعمیرات واحدها، اجرایی شده و یا در حال اجرا است.
🔶️دوستی افزود: انجام 17 برنامه تعمیراتی طبق برنامه زمانبندی تعریف شده به منظور کسب آمادگی تولید، هرساله در قالب تعمیرات اساسی، تعمیرات نیمه اساسی و بازدید های دوره ای از پایان شهریور ماه تا اردیبهشت سال آینده انجام می شود که در فصل تعمیرات اخیر، تاکنون تعداد 13 برنامه به پایان رسیده و یا در حال انجام است و تعداد 4 برنامه هم باقی مانده که تا پایان اردیبهشت امسال به اتمام خواهد رسید .
❇️نیروگاه شهید رجایی با دارا بودن 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی و تولید سالانه حدود 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، حدود 4 درصد از برق مورد نیاز شبکه سراسری را تامین می کند.