عملیات شبیه سازی آمادگی در برابر شرایط بروز زمین لرزه

یکشنبه 25 آبان 1399
بازدید: 993 بار

مانور مقابله با زمین لرزه با حضور تیم های اجرایی و پشتیبانی در نیروگاه شهید رجایی برگزار شد.

✍🏻به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، به منظور ارتقای سطح آمادگی تیم های عملیاتی و پشتیبانی کمیته اجرایی مدیریت بحران به هنگام مواجهه با شرایط اضطراری زمین لرزه، مانوری با این محور در نیروگاه برگزار شد.
❇️محمد سمیعی رییس کمیته اجرایی مدیریت بحران نیروگاه در تشریح برگزاری این مانور گفت: با هدف صیانت از نیروی انسانی، سرمایه های ملی و کسب آمادگی های لازم، عملیات شبیه سازی مقابله با شرایط بروز زمین لرزه در ساختمان معاونت مهندسی این شرکت و با حضور اعضای این کمیته و تیم های عملیاتی برگزار شد که طی آن، میزان هماهنگی بین تیم های عمل کننده، میزان آمادگی اعضا در مواجهه با حوادث احتمالی، بررسی نقاط قوت و ضعف در اجرای مانور، اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات، بررسی میزان آمادگی کارکنان در زمان مقابله با بحران زمین لرزه و …، مورد ارزیابی قرار گرفت.
✴️رییس کمیته اجرایی مدیریت بحران در تشریح انجام این مانور افزود: با فرض بروز زمین لرزه در منطقه و اعلام خسارت در ساختمان معاونت مهندسی نیروگاه، آژیر خطر از سوی کارکنان ایمنی به صدا درآمد و در پی آن، کارکنان از اتاق ها به بیرون از ساختمان، هدایت شدند.
وی ادامه داد: کارکنان ایمنی، مرکز بهداشت کار و بسیج، در دقایق ابتدایی وقوع زمین لرزه و با اطلاع از بروز خسارت در ساختمان معاونت مهندسی و برنامه ریزی، در محل حادثه حضور یافته و برای یافتن 4 نفر از کارکنانی که در فهرست آمار تخلیه این ساختمان حضور نداشتند، به جست و جو در اتاق ها پرداختند.
✳️سمیعی افزود: در این مانور، 2 نفر از کارکنان به طور فرضی در زیر آوار گرفتار آمده بودند و 2 نفر دیگر هم به دلیل مسدود شدن درب اتاق ها، قادر به خروج نبودند که با استفاده از ابزار لازم، این افراد به خارج از ساختمان، هدایت شده و مصدومان نیز پس از ارائه کمک های اولیه، به مراکز درمانی منتقل شدند.
❇️سنجش میزان آمادگی تیم های عملیاتی و پشتیبانی، آشنایی با شرایط بروز زمین لرزه، سنجش سرعت عمل گروه های امداد و نجات و …، اهدافی بود که در این مانور، به دست آمد.