به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل این شرکت ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و گرامیداشت مقام مادر در جمع کارکنان نیروگاه گفت: امسال هم با هدف کسب آمادگی تولید برق به‌ ویژه برای تابستان 1402، هفده برنامه‌ گسترده تعمیراتی از ابتدای مهرماه آغاز شد که در نیروگاه بخار، واحد شماره دو تحت تعمیرات اساسی و واحد شماره3 بخاری نیز تحت تعمیرات بازدید دوره ای قرار داشتند و همزمان، واحد شماره یک بخاری هم به دلیل شدت ایرادهای وارده ناشی از مصرف سوخت مایع در ناحیه ایر هیترهای بویلر، از مدار تولید خارج شد.
موتابها بیان داشت: عدم تولید همزمان از سوی 3 واحد، حفظ، پایداری و صیانت از تک واحد شماره 4 را دوچندان می کرد. در این شرایط و پس از 6 روز تلاش بی وقفه متخصصان تعمیرات نیروگاه بخار، تیم بهره برداری نیز با دقت مضاعف و هوشیاری کامل، اقدام به بازگشت دوباره این واحد به مدار تولید نمودند.
موتابها ضمن تشکر و قدردانی از همکاران بهره برداری نیروگاه بخار افزود: کارکنان بهره برداری توانستند با این عمل قابل تحسین خود، همچون گذشته، نیروگاه شهید رجایی را آماده تولید برق و خدمت رسان به هم میهنان شریفمان معرفی نمایند.
نیروگاه2040 مگاواتی شهید رجایی قزوین با تولید سالیانه بیش از 12میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین برق کشور و پایداری شبکه سراسری دارد.