چراغ های هشداردهنده مربوط به برج های خنک کننده اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی با تلاش متخصصان این شرکت، سرویس و تعمیر شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی؛ حمیدرضا صفایی زاده مدیر امور تعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی در این باره اظهارداشت: به منظور تامین امنیت هوایی برج های خنک کننده اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی، چراغ های هشدار دهنده برج های خنک کننده این نیروگاه با تلاش متخصصان الکتریک رفع اشکال شدند.

صفایی زاده تصریح کرد: اجرای این نوع اقدامات که مستلزم کار در ارتفاع بالا و نیازمند داشتن تخصص لازم برای انجام آن است، پیش از این از سوی پیمانکاران واجد صلاحیت انجام می شد که هم اکنون با تکیه بر ظرفیت های داخلی برای اولین بار با استفاده از تخصص کارکنان تعمیرات الکتریک و همکاری های امور بازرگانی به جهت ساخت برخی قطعات این چراغ ها از شرکت های داخلی و حمایت از صعود توسط همکاران ایمنی انجام شد.

وی گفت: چراغ های هشدار دهنده هوایی با ایجاد نور قرمز در فواصل زمانی معین، به منظور پیشگیری از برخورد اشیای پرنده، بر روی سازه های بلند، نصب می شوند و این چراغ ها دارای مکانیزمی هستند که در صورت سوختن یک لامپ بطور خودکار لامپ دیگری را جایگزین نموده واین چراغ ها تا 6 عدد لامپ را پشتیبانی می کنند.

گفتنی است برج های خنک کننده اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی که از نوع سازه بتنی هستند، دارای ارتفاع بیش از 100 متر بوده که برای انجام عملیات بر روی آن، نیازمند تخصص لازم برای کار در ارتفاعات بلند است.