تعویض الکتروموتور 6.6 کیلوولت واحد بخاری در کم ترین زمان

پنجشنبه 25 شهریور 1400
بازدید: 647 بار

🔸متخصصان نیروگاه شهید رجایی درکوتاه ترین زمان ممکن اقدام به تعویض الکتروموتور 6.6کیلو ولت واحد شماره2 بخاری این نیروگاه نمودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، محمدرضا اکبری مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار در توضیح فرآیند تعویض CWP واحد شماره 2 بخاری گفت: با توجه به ایجاد اشکال در الکتروموتور دستگاه CWP واحد شماره 2 بخاری به علت افزایش دما در یاتاقان «تراست» آن، تجهیز فوق برای انجام تعمیرات از مدار خارج شدکه با توجه به نیاز مبرم شبکه سراسری به انرژی الکتریکی، بلافاصله متخصصان توربو ژنراتور نیروگاه بخار اقدام به تعویض این تجهیز با CWP یدکی نمودند.
🔸اکبری افزود: پس از تعویض، این تجهیز تحت تعمیرات قرار گرفت که مشخص شد یاتاقان تراست CWP دچار آسیب دیدگی کلی شده است، از این روی متخصصان تعمیرات، اقدام به تخلیه و تخریب یاتاقان تراست نموده و یاتاقان دیگری جایگزین آن کردند و در ادامه، یک قطعه دیگر این تجهیز هم که دچار آسیب دیدگی شده بود، درکارگاه بخار و با انجام عملیات جوشکاری و تراشکاری، تعمیر شد.
🔷مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار بیان داشت: در ادامه این عملیات تعمیراتی، متخصصان امور الکتریک نیز بخش های الکتریکی الکتروموتور CWP را مورد بازبینی وتعمیر قرار دادند.
🔸️ انجام این عملیات در شرایط عادی در دو روز انجام می شود که این تعمیرات به دلیل نیاز مبرم شبکه سراسری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شد تا خللی در تولید برق ایجاد نشود.
♦️همکارانی که در انجام این پروژه حضور داشتند:
مسلم جمالی، حسین رئوف پور، محمد امین شهریور، محمد جواد عزیزی،حمزه سعیدی، مصطفی قنبر زاده، رحیم صادقی خوبانی