تعمیرات اساسی واحد بخاری نیروگاه شهید رجایی به مراحل پایانی نزدیک می شود

دو‌شنبه 19 آبان 1399
بازدید: 917 بار

با اتمام بخشی از فعالیت های تعمیرات اساسی واحد شماره 4 بخاری نیروگاه شهید رجایی، تعمیرات این واحد، مراحل پایانی خود را طی می کند.
✍️ به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حبیب شریفی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه بخار با اشاره به فرآیند تعمیرات اساسی واحد شماره 4 بخاری گفت: در ادامه برنامه تعمیرات اساسی این واحد، روتورهای «HIP» و «IP» توربین که برای انجام تخلیه «سیل»ها، سندبلاست، سیل کوبی دوباره و بالانسینگ به شرکت تعمیرات نیروگاهی ارسال شده بود، به نیروگاه بازگشته و هم اکنون از سوی متخصصان امور تعمیرات مکانیک، مونتاژ و طبق دستورعمل ها، اندازه گیری ها و تنظیمات مربوطه در حال انجام است.
✴️شریفی افزود: همزمان با اجرای مونتاژ روتورهای توربین، روتور ژنراتور هم مونتاژ شد که تنظیمات مربوط به هم محوری«الایمنت» آن نیز در حال اجرا است.
❇️معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه بخار در توضیح فعالیت های حوزه تعمیرات فاین مکانیک، بیان داشت: در بخش تعمیرات فاین مکانیک متخصصان این حوزه، اقدام به تعمیرات اساسی تمام سیستم های هیدرولیک توربین نموده و سیستم «گاورنر» توربین را هم پس از انجام تعمیرات مربوطه، مونتاژ کردند.
✳️شریفی در ادامه به فعالیت های حوزه ابزاردقیق و الکتریک اشاره کرد و گفت: فعالیت های مربوط به تعمیرات الکتریک با انجام تست های تخصصی بر روی «ترانسدیوسر»ها، ادامه تست سیستم تحریک ژنراتور، تعویض بلبرینگ های موتورهای الکتریکی، همچنین سرویس کاری بریکرهای 400 ولت، نمونه گیری از روغن ترانسفورماتورها و تست شارژرهای مربوط به باتری های واحد، از سوی متخصصان این امور در حال انجام است.
✳️وی در خصوص فعالیت های جاری در حوزه ابزاردقیق بیان داشت: با نزدیک شدن به مراحل پایانی تعمیرات این واحد، متخصصان این امور در حال دمونتاژ سنسورهای دمایی سیم پیچ ژنراتور، دمونتاژ نشان دهنده های دمایی«گیج» و انجام دیگر فعالیت های مربوطه هستند تا این واحد در زمان پیش بینی شده، برای تولید برق، آماده شود.
✴️واحد شماره 4 بخاری با ظرفیت تولید 250 مگاوات که از نیمه شهریور برای انجام تعمیرات اساسی از شبکه تولید، خارج شده است، با ادامه فعالیت های باقی مانده، مراحل پایانی تعمیرات را پشت سر می گذارد.