تشریح فعالیت های تعمیرات مکانیک واحد5 گازی

یکشنبه 30 آذر 1399
بازدید: 1275 بار

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، بهنام کریمی مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی در خصوص اقدامات این حوزه در واحد شماره 5 گازی گفت: فعالیت های تعمیرات اساسی واحد شماره 5 گازی این نیروگاه تداوم داشته و با اتمام تعمیر روتور توربین آن وارد مرحله تازه ای شد.
❇️کریمی افزود: این واحد که به منظور انجام تعمیرات اساسی و RI از مدار تولید خارج شده است، هم اکنون، پره های ثابت کمپرسور آن تعویض شده و با پایان تعمیر روتور توربین نیز، عملیات نصب پره های متحرک و ثابت به زودی به انجام خواهد رسید.
❇️وی بیان داشت: در ادامه انجام فعالیت های تعمیراتی این واحد، متخصصان امور تعمیرات مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی، عملیات همراستایی یاتاقان های 3 گانه این واحد را اجرا نموده و «شیم گزاری»های لازم را بر روی «پداستال»های یاتاقان به انجام رساندند.
🟢در این دوره از برنامه تعمیراتی، روتور کمپرسور هم در دست تعمیرات اساسی و RI است که پس از اتمام تعمیرات آن و نصب در محل، عملیات نصب پوسته ها، مونتاژ محفظه احتراق و در نهایت، «الایمنت» توربین با ژنراتور هم انجام خواهد شد تا این واحد، آماده بهره برداری شود.