تشریح فعالیت های امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی

پنجشنبه 20 آذر 1399
بازدید: 1093 بار

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، در ادامه انجام برنامه های تعمیرات اساسی واحد شماره 2 گازی، فعالیت های صورت گرفته در حوزه ابزاردقیق این واحد از سوی عمران بهرادفر مدیر امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه سیکل ترکیبی تشریح شد.
❇️بهراد فر در توضیح فعالیت های این امور در واحد شماره 2 گازی گفت: در انجام تعمیرات اساسی این واحد، امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه سیکل ترکیبی مطابق برنامه تدوین شده، تاکنون حدود 300 فعالیت انجام داده است.
❇️وی افزود: همراه با انجام فعالیت های مرتبط با تعمیرات اساسی، اصلاحیه هایی هم برای بهبود سیستم ها و عملکرد تجهیزات ابزاردقیقی این واحد انجام شد که تعویض رله های سیستم کنترل واحد«اسپید ترونیک»، انجام اصلاحیه در سیستم اطفای حریق و اصلاح سیستم راه انداز واحد«تورکنورتور» که با نصب سنسور دمایی روی این سیستم برای حفاظت بیشتر از آن صورت گرفته، بخشی از اقدامات اصلاحی است که از سوی متخصصان این امور انجام گرفته است.
❇️مدیر امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه در ادامه به فعالیت های مرتبط با بازسازی و تعمیرقطعات حساس اشاره کرد و بیان داشت: در کنار این فعالیت ها و با هدف کاهش هزینه های جاری و افزایش بهره وری، قطعات و تجهیزات حساسی که پیش از این به دلیل اشکال و ایراد وارده، از مدار فعالیت خارج شده بود، با بهره مندی از ظرفیت های داخلی، تعمیر و بازسازی و تحویل انبار مرکزی شد.
❇️هم اکنون واحدهای شماره 1، 2 و 5 گازی و واحد شماره 1 بخاری سیکل ترکیبی به همراه واحدهای شماره 3 و 4 نیروگاه بخار، برای انجام تعمیرات اساسی و بازدیدهای دوره ای از مدار تولید خارج شده اند.