تشریح فرآیند تعمیرات بویلر واحد شماره 4 بخار نیروگاه شهید رجایی

چهار‌شنبه 12 آذر 1399
بازدید: 1065 بار

فرآیند تعمیرات اساسی بویلر واحد شماره 4 بخار نیروگاه شهید رجایی از سوی مدیر امور مکانیک این شرکت تشریح شد.

✍🏻 به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حسن آزاد مرد مدیر امور مکانیک نیروگاه به مراحل پایانی تعمیرات واحد شماره 4 بخاری اشاره کرد و گفت: این واحد با توان نامی 250 مگاوات که برای انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید، خارج شده است، هم اکنون با اتمام بیشتر فعالیت های آن، به مراحل پایانی این دوره از تعمیرات اساسی نزدیک می شود.
❇️ آزادمرد با اشاره به فعالیت های مربوط به حوزه تعمیرات مکانیک بویلر واحد شماره 4 افزود: در انجام تعمیرات اساسی این واحد فعالیت های گسترده ای از سوی متخصصان حوزه بویلر به انجام رسید که می توان به تعویض 4200 متر لوله های «ری هیتر» و 1800 متر لوله های «فاینال سوپر هیتر» اشاره کرد که برای انجام آن، بیش از 2500 عملیات سرجوش اجرا شده است.
✳️ مدیر امور مکانیک نیروگاه بخار در ادامه بیان داشت: در اجرای این دوره از تعمیرات، عملیات تخریب و سیمان کوبی دور مشعل ها همراه با انجام عملیات «سند بلاست» و زدودن رسوبات روی لوله های «واتروال» و سوپر هیتر واقع در پاس شماره یک بویلر را داشتیم که به انجام رساندیم.
آزاد مرد در ادامه توضیحات خود گفت: تعویض بسکت های میانی و سرد ایر هیترها به تعداد 240 عدد، بازسازی دیواره فاینال ری هیت، تعمیرات اساسی 4 دستگاه الکتروموتورفن 6/6 کیلوولت، تعمیرات اساسی مشعل ها، عایق کاری تجهیزات و دیواره های بویلر، تعمیرات اساسی سوت بلاورها، والوهای موتوری، دستی، کنترل والوها و سیفتی والوها، همچنین بازدید از درام و دیریتور واحد، بازدید از GAH، بازدید از دمپرهای موتوری و دستی و … از دیگر اقداماتی است که در تعمیرات اساسی واحد شماره 4 از سوی این امور به انجام رسید.
✴️ تعمیرات اساسی در حوزه بویلر واحد شماره 4 بخاری در حالی انجام شد که بخشی از فعالیت های آن با اجرای عملیات داربست بندی، در ارتفاع 40 متری صورت گرفته است.