تداوم فعالیت های تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی

شنبه 14 فروردین 1400
بازدید: 828 بار

برنامه تعمیرات واحدهای نیروگاه شهید رجایی با انجام 3 فعالیت تعمیراتی ادامه دارد.

🖋به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، برنامه های تعمیرات واحدهای سیزده گانه این نیروگاه که از اواخر شهریور سال 99 آغاز شده بود، پس از اتمام بخشی از آن، هم اکنون با انجام 3 فعالیت تعمیرات نیمه اساسی، تعویض نازل و بازدید دوره ای ادامه دارد.
❇️در اجرای برنامه تعمیرات نیمه اساسی واحد شماره 2 بخاری سیکل ترکیبی این نیروگاه، تعویض ترانسفورماتور اصلی، تعویض لوله های هارپ شمالی«IP اواپراتور» بویلر، بازدید از ژنراتور و بازدید از یاتاقان های توربین، از مهم ترین فعالیت هایی است که در این واحد در حال انجام است.
❇️واحد شماره 4 گازی نیروگاه هم برای انجام تعمیرات تعویض نازل از مدار تولید، خارج شده است که تاکنون، نازل های مرحله اول و دوم، شرود مرحله دوم، لاینرها و ترانزیشن ها به همراه «اکسپنشن جوینت» خروجی اگزوز این واحد هم تعویض شده است.
❇️تعمیرات بازدید دوره ای واحد شماره 4 بخاری، دیگر فعالیتی است که طبق فهرست این دوره از برنامه تعمیراتی، پاس شماره 2 و 3 بویلر آن، شست و شو شده و سند بلاست بخش فوقانی المان های پاس یک کوره هم اجرا می شود.
❇️تعویض سیل های «GAH» و شست و شوی آن ها، تعمیرات اساسی والو ورودی هیتر شماره 5 و … نیز از اقدامات مهم تعمیراتی در این واحد است.
🟢به منظور کسب آمادگی تولید به ویژه در شرایط پیک تابستان، سالانه تعداد 17 برنامه تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای در سیزده واحد بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی انجام می شود.