آماده‌سازی برج‌های خنک کننده نیروگاه شهید رجایی به‌منظور آمادگی برای تولید برق پایدار در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی؛ مدیر امور تعمیرات مکانیک توربوژنراتور و فاین مکانیک نیروگاه بخار با بیان این خبر، اعلام کرد: هدف از انجام این اقدامات پایداری تولید برق و کسب آمادگی واحدها برای‌ فصل تابستان است تا هموطنان‌ ما تابستانی سرشار از آرامش داشته باشند‌.

محمدرضا اکبری تأکید کرد: هدف اصلی‌ از آماده‌سازی برج‌های خنک‌کننده اصلی نیروگاه ارتقای راندمان و بهبود بهره‌وری واحدهای نیروگاه است‌ و متخصصان تعمیرات مکانیک همه ساله به‌منظور پایداری تولید برق و کسب آمادگی واحدها برای‌ فصل تابستان، به رفع نشتی از دلتاهای واقع در برج‌های خنک‌کننده اصلی و رفع محدودیت از این سازه‌ها اقدام می‌کنند تا هموطنان‌ ما با دسترسی دائمی به انرژی الکتریکی دغدغه ای برای خاموشی دراوج مصرف نداشته باشند.

وی توضیح داد: باشروع فصل گرما، دمای هوای‌ داخل برج‌های خنک کننده به حدود ۶۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که در این شرایط آماده سازی برج های خنک‌کننده‌ و رفع نشتی های جزئی آن ها به ‌منظور افزایش راندمان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر امور تعمیرات مکانیک توربوژنراتور و فاین مکانیک نیروگاه بخار افزود: همچنین هرساله درراستای آماده‌سازی برج‌های خنک‌کننده اصلی اقدامات ویژه‌ای انجام می‌شود‌ که رفع نشتی جزئی آب از دلتاهای سکتورهای برج‌های خنک‌کن اصلی، تعویض آببندهای مربوط به هدرها و اتصالات لاین‌های اصلی برج‌ها و سرویس و نگهداری آن‌ها، تنها بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط متخصصان تعمیرات مکانیک نیروگاه است‌.

وی پایداری برق را حاصل زحمات شبانه‌روزی همکاران و متخصصان مجموعه دانست و با بیان این مطلب که دلسوزی‌های متخصصان این حوزه‌ قابل تقدیر است‌، گفت: با افزایش دمای هوا، دمای داخلی برج‌های خنک کننده افزایش بسیاری پیدا می‌یابد و متخصصان تعمیرات نیروگاه در همین‌ گرمای طاقت‌فرسا و به‌صورت شبانه‌روزی‌ اقدام به تعمیر تجهیزات و قطعات برج‌های خنک‌کننده اصلی می‌کنند و این روند‌ در پیک مصرف امسال در سایر برج‌های خنک کننده نیز انجام می‌شود.

اکبری‌ خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها‌ به جلوگیری از هدر رفت آب در برج‌های خنک کننده اصلی واحدهای بخاری منجر شده و موجب دستیابی واحدها به حداکثر توان تولید و کارایی می‌شود تا خللی در برق مورد نیاز هموطنان ایجاد نشود.