قطعات و تجهیزات اصلی صنعت تولید برق با تکیه بر توانمندی های داخلی تامین می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه در جشن ایام فجر انقلاب اسلامی که در این شرکت برگزار شد، به تلاش متخصصان برای آماده سازی واحدهای سیزده گانه اشاره کرد و گفت: از ابتدای این فصل از تعمیرات، متخصصان نیروگاه شهید رجایی با انجام بیش از 70 درصد از فعالیت های تعمیراتی، واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی را برای تولید برق پایدار به ویژه در پیک تابستان 1402 آماده می کنند.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در ادامه با مرور بر دستاوردهای صنعت برق کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، اظهار داشت: از سال 1357 تاکنون، ظرفیت تولید برق در کشور، نزدیک به 13 برابر شده است که این میزان از رشد نشان از توسعه همه جانبه در این صنعت دارد.
وی در ادامه افزود: رشد زیرساخت های صنعت برق در 44 سال گذشته موجب توسعه شبکه برق به تمام نقاط کشور شده است. به طوری که اکنون، 100 درصد شهرها و 99.9 درصد از روستاها از نعمت برق برخوردار شده اند.
موتابها با اشاره به جایگاه صنعت برق ایران در جهان بیان داشت: ایران با تولید بیش از 360 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، در جایگاه یازدهم جهان قرار دارد که این رتبه حاکی از توسعه صنعت استراتژیک برق در 44 سال گذشته دارد.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در خصوص توانمندی ایران در ساخت نیروگاه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به اهمیت صنعت برق در رشد اقتصادی و ضرورت خوداتکایی در تامین نیازمندی های داخلی در این حوزه، توانسته ایم به دانش ساخت نیروگاه دست یابیم که نمونه هایی از این نیروگاه ها در نقاط مختلف کشور با کوشش متخصصان داخلی، تولید، نصب و راه اندازی شده است.
موتابها در ادامه به عبور موفق صنعت تولید برق از پیک تابستان و موفقیت نیروگاه شهید رجایی در کسب رتبه نخست آمادگی تولید در تابستان اشاره کرد و از تمامی کارکنان این نیروگاه به دلیل موفقیت کسب شده، تشکر نمود.
در این مراسم که با حضور مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، مدیر عامل شرکت تولید شهید رجایی، رییس انسجام بخشی صنعت آب و برق استان و جمعی از مدیران این صنعت و کارکنان نیروگاه در سالن آمفی تئاتر این شرکت برگزار شد، گروه های موسیقی و نمایش طنز به هنرنمایی پرداختند.
در ادامه به منظور پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی، از خانواده معظم شهدا و ایثارگران به همراه کارکنان تازه بازنشسته، برگزیدگان جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه در سال 1401 و برندگان مسابقات ورزشی ایام فجر امسال، تجلیل شد.