بیش از 8 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص در 9 ماهه امسال از سوی واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی قزوین، تولید و به شبکه سراسری تحویل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، «جواد دوستی» معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت با اشاره به میزان تولید برق واحدهای نیروگاه در 9 ماهه سال 99 گفت: از ابتدای فروردین امسال تا پایان آذرماه، 8 میلیارد و 706 میلیون و 462 هزارکیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص در واحدهای سیزده گانه نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی افزود: از این میزان انرژی، 4 میلیارد و 120 میلیون و 493 هزار کیلووات ساعت در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و 4 میلیارد و 585 میلیون و 969 هزار کیلووات ساعت در واحدهای نیروگاه بخار تولید شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه بیان داشت: در بازه زمانی 9 ماهه امسال، از این میزان انرژی، 55.2 درصد، سهم تولید واحدهای بخاری و 44.8 درصد هم سهم تولید واحدهای سیکل ترکیبی بوده است.

معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه، هرساله با پایان فصل گرما و در پی آن، کاهش تقاضای مصرف برق در کشور، اقدام به تدوین برنامه تعمیرات واحدهای سیزده گانه می نماید.

برنامه های تعمیرات واحدها که برای کسب آمادگی تولید برق پایدار در طول سال، به ویژه فصل پرمصرف تابستان عملیاتی می شود، از ابتدای مهر هرسال، آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد از آن ادامه می یابد.