بیش از 8 میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید رجایی تولید شد

چهار‌شنبه 03 دی 1399
بازدید: 971 بار

بیش از 8 میلیارد کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی خالص در 9 ماهه امسال از سوی واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، تولید و به شبکه سراسری تحویل شد.

✍🏻به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی با اشاره به میزان تولید برق واحدهای نیروگاه در 9 ماهه سال 99 گفت: از ابتدای فروردین امسال تا پایان آذرماه، 8 میلیارد و 706 میلیون و 462 هزارکیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص در واحدهای سیزده گانه نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.
✳️دوستی افزود: از این میزان انرژی، 4 میلیارد و 120 میلیون و 493 هزار کیلووات ساعت در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و 4 میلیارد و 585 میلیون و 969 هزار کیلووات ساعت در واحدهای نیروگاه بخار تولید شده است.
🟠معاون مهندسی و برنامه ریزی بیان داشت: در بازه زمانی 9 ماهه امسال، از این میزان انرژی، 55.2 درصد، سهم تولید واحدهای بخاری و 44.8 درصد هم سهم تولید واحدهای سیکل ترکیبی بوده است.
✳️معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه، هرساله با پایان فصل گرما و در پی آن، کاهش تقاضای مصرف برق در کشور، اقدام به تدوین برنامه تعمیرات واحدهای سیزده گانه می نماید.
✴️برنامه های تعمیرات واحدها که برای کسب آمادگی تولید برق پایدار در طول سال، به ویژه فصل پرمصرف تابستان عملیاتی می شود، از ابتدای مهر هرسال، آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد از آن ادامه می یابد.
✳️نیروگاه شهید رجایی با دارا بودن 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی، از آمادگی بالا برای تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان امسال برخوردار است.