لامپ های کم مصرف LED، جایگزین لامپ های با جریان مصرفی بالا در کارت های ابزاردقیقی واحد شماره 4 بخاری شد.

🎤به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، محمد پژوهش مدیر امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه بخار در توضیح خبر بکارگیری لامپ های LED در واحدهای بخاری گفت: در ادامه طرح تعویض لامپ های رشته ای بکار رفته در کارت های ابزار دقیقی واحدهای 250 مگاواتی و جایگزینی لامپ های کم مصرف LED ، امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه بخار اقدام به اجرای این طرح در تعداد 96 کارت الکترونیکی نمود.
❇️پژوهش با اشاره به فعالیت کارشناسان در انجام این طرح افزود: در این پروژه که با سرپرستی و اجرای فریدون پرچم، رییس اداره آزمایشگاه الکترونیک نیروگاه بخار انجام شد، تعداد 96 کارت ابزاردقیقی که هر یک دارای 2 عدد لامپ رشته ای بود، در طرح تعویض، مورد نظر قرار گرفت.
❇️تفاوت مصرف انرژی و مقایسه هزینه خرید لامپ های رشته ای با لامپ های LED، موضوع دیگری بود که مدیر امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه بخار در این باره بیان داشت: از دلایل مهم تعویض لامپ های رشته ای و جایگزینی آن با لامپ های LED، تفاوت جریان مصرفی آن ها است. به طوری که این میزان در لامپ های رشته ای، 22 میلی آمپر و در لامپ های LED، 5 میلی آمپر است که این تفاوت در کنار رقم قابل توجه 5 درصدی هزینه خرید لامپ های LED نسبت به هزینه خرید لامپ های رشته ای، اجرای طرح تعویض لامپ ها را از نظر اقتصادی، توجیه نموده است.
🟢لامپ های LED علاوه بر جریان مصرفی پایین، طول عمر بالایی داشته که موجب کاهش زمان تعمیرات در تعویض لامپ های سیگنالی کارت های الکترونیکی هم می شود