🔷️واحد شماره 4 گازی نیروگاه شهیدرجایی پس از انجام تعمیرات اساسی و RIکپرسور، دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

✍️به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح خبر فوق گفت: در ادامه ی برنامه های تعمیراتی واحد های سیزده گانه، واحد شماره 4گازی این نیروگاه که برای انجام تعمیرات اساسی و RI کپرسور از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از پایان فعالیت های مربوطه، با موفقیت به مدار تولید برق بازگشت.

🔷️موتابها افزود: تمامی فعالیت های تعمیرات اساسی و RI این واحد در حوزه های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق از سوی متخصصان داخلی و نیروگاه به انجام رسید که حاصل این تلاش ها پس از حدود 100 روز با بازگشت دوباره این واحد به مدار تولید به ثمر نشست.

🔷️مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی  با اشاره به فعالیت های این دوره از تعمیرات بیان داشت: دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، پوسته توربین،کمپرسور و روتور توربو کمپرسور همچنین دمونتاژ و مونتاژ نازل ها و پره های توربین، تعمیرات کارگاهی و RI روتور کمپرسور و تست های غیر مخرب NDT، به همراه مونتاژ روتور ژنراتور و اندازه گیری های لازم و…، از مهم ترین  اقداماتی بود که ازسوی متخصصان امور مکانیک  به انجام رسید. 

🔷️موتابها ادامه داد: در حوزه الکتریک و ابزاردقیق هم تعمیرات اساسی الکتروموتور فن و پمپ های400ولت، استارتر هایMCC، بریکرهای 400ولت و6/6کیلو ولت، تست رله های حفاظتی 6/6کیلو ولت و400ولت، تعمیرات اساسی ترانس های اصلی، کمکی و استیشن، همراه با تعمیرات اساسی سیستم کنترل اسپید ترونیک، تنظیم و کالیبراسیون نشان دهنده ها، بازدید و تست  سنسورهای اعلام و اطفاء حریق تجهیزات،  و…، انجام شده است.

 

🔷️علاوه بر واحد شماره 4گازی که پس از پایان برنامه های تعمیراتی آن، به مدار تولید پیوست ، هم اکنون واحد شماره 3بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی هم برای انجام تعمیرات نیمه سنگین، از مدارتولید خارج شده که در دست تعمیرات قراردارد.