واحد شماره 1 بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین به ظرفیت 250 مگاوات پس از پایان تعمیرات، دوباره به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی،حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار در تشریح خبر بازگشت دوباره واحد شماره یک بخاری به مدار تولید برق گفت : واحد 250مگاواتی شماره 1 بخاری این نیروگاه که برای انجام تعمیرات به منظور بالا بردن سطح آمادگی تولید برق در پیک تابستان از مدار تولید برق خارج شده بود ، پس از تلاش بی وقفه متخصصان نیروگاه شهیدرجایی، دوباره به مدار تولید بازگشت.

شریفی تصریح کرد: در این دوره از برنامه تعمیراتی تنظیم مجدد و تعویض تعدادی از سیل های رادیالی ایرهیتر، رفع نشتی های عمده از کانال دود، تعویض لوله های آسیب دیده رهیت، تعمیر درپوش هیتر شماره 6 و رفع نشتی از منهول آن، بازدید و رفع مشکلات ناشی از استفاده سوخت سنگین ایر هیترهای بویلر ، شستشو و تمیزکاری ( قلیاشویی) GAH-A,B و تعویض والو های ونت هیتر شماره 5 و6 به دیرایتور و تمیز کاری فیلترهای مربوط به سوخت مایع مشعل ها ، بخشی از اقداماتی است که از سوی متخصصان امور تعمیرات مکانیک نیروگاه به انجام رسیده است.

حبیب شریفی گفت: همچنین در حوزه الکتریک و ابزاردقیق هم متخصصان نیروگاه، اقدام به بازدید و سرویس ژنراتور سیستم تحریک، تست رله های حفاظتی ژنراتور وترانس ها و بریکرهای 400ولت، کالیبراسیون آنالایزرهای جدید، تست و تنظیم ترانسمیترهای دبی، انجام تست های مربوطه بر روی تمامی تجهیزات الکتریکی و ابزاردقیقی از اقداماتی است که در این دوره از برنامه های تعمیراتی از سوی متخصصان تعمیرات الکتریک ابزار دقیق نیروگاه بخار انجام شده است.

وی در پایان اظهار داشت: تعمیرات واحد شماره یک بخاری از سوی کارکنان تعمیرات این نیروگاه به منظور افزایش آمادگی تولید واحدهای سیزده گانه به انجام خواهد رسیده است تا خللی در شبکه سراسری صورت نگیرد.

نیروگاه شهیدرجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به ظرفیت 250 مگاوات، 6 واحدگازی هر یک به ظرفیت 123/4 و سه واحد بخارسیکل ترکیبی به ظرفیت 100/6 مگاوات جمعا به ظرفیت 2040 مگاوات، نقش مهمی در حفظ و پایداری شبکه سراسری دارد.