ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در بازدید از نیروگاه شهید رجایی از تلاش مدیریت وکارکنان نیروگاه در جهت تامین برق پایدار تقدیر نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل این شرکت با اشاره به جایگاه استراتژیک این نیروگاه در شبکه تولید برق اظهار داشت: نیروگاه شهید رجایی با سهم تولید سالانه 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، برق حدود سه و نیم درصد از نیاز مصرف کنندگان را تامین می کند که این رقم، نیروگاه شهید رجایی را در جایگاه نیروگاه های بزرگ کشور قرار داده است.

وی در این‌ دیدار ساختار و عملکرد واحدهای نیروگاه را برای بازدید کنندگان تشریح و مطرح کرد: نیروگاه شهید رجایی شامل‌ ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و در مجموع دارای ظرفیت تولید نامی ۲۰۴۲ مگاوات است که اولین واحد آن در سال ۱۳۷۱ و آخرین واحد در سال ۱۳۸۰ به مدار تولید وارد شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با اشاره به جایگاه صنعت برق ایران در جهان بیان کرد: ایران با تولید بیش از ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، در رتبه یازدهم جهان قرار دارد و این جایگاه، نشان‌ دهنده توسعه صنعت استراتژیک برق ایران است.

این مسئول اضافه کرد: این مجموعه پس از گذشت نزدیک به ۳ دهه از بهره‌برداری از واحدهای نیروگاه شهید رجایی با تمام توان در تولید برق پایدار، خدمت‌رسان شهروندان گرامی است.

موتابها‌ افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، ظرفیت تولید برق در کشور، نزدیک به ۱۳ برابر شده که این میزان از رشد، نشان از توسعه همه جانبه در این صنعت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت صنعت برق در رشد اقتصادی و ضرورت خوداتکایی در تأمین نیازمندی‌های داخلی در این حوزه، توانسته‌ایم به دانش ساخت نیروگاه دست پیدا کنیم و نمونه‌هایی از این نیروگاه‌ها در نقاط مختلف کشور با کوشش متخصصان داخلی، تولید، نصب و راه‌اندازی شده است.

در ادامه ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین درخصوص اقدامات کمیته امداد استان برای کمک به تامین برق استان نیز بیان داشت: 117 پنل خورشیدی خانگی به منظور درآمدزایی از محل تولید برق برای 117 خانوارتحت پوشش کمیته امداد تامین و نصب شده که علاوه بر عدم استفاده از برق مصرفی از شبکه سراسری این حرکت منبع اقتصادی خوبی برای خانوارهای تحت پوشش این اداره شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: این اداره در بحث اشتغال، 7 هزار و 500 فرصت شغلی را از ابتدای سال تاکنون برای خانوارهای تحت پوشش خود فراهم نموده است.

ظاهری ادامه داد: در زمینه مسکن نیز از ابتدای سال 1402 تاکنون 260 واحد مسکونی تکمیل و تحویل خانواده های تحت پوشش شده که مابقی واحد های مسکونی نیز در آینده نزدیک تحویل ایتام خواهد شد.

در پایان ، مدیرکل کمیته امداد استان، به دلیل تلاش برای تولید برق پایدار، کمک در طرح های کمک های مومنانه و فعالیت ها در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا از مدیریت و کارکنان این شرکت سپاس گزاری نمود.