بازدید مدیرعامل برق منطقه ای زنجان از نیروگاه

چهار‌شنبه 24 مرداد 1397
بازدید: 1265 بار

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان به همراه مدیرعامل شرکت انتقال نیروی قزوین از نیروگاه بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی، بهمن اله مرادی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، روز دوشنبه 22 مرداد 1397 همراه با هیاتی از واحدهای سیزده گانه این شرکت بازدید نمود. 

بهمن اله مرادی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان در ابتدا از اتاق های فرمان و واحدهای نیروگاه های بخاری و سیکل ترکیبی بازدید نمود و از فعالیت ها و تلاش های مدیریت و کارکنان نیروگاه شهید رجایی که همراه با نیروگاه های حرارتی کشور در شرایط پیک مصرف تابستان برای تامین برق پایدار و مطمئن، نقش اساسی ایفا می کنند، تقدیر نمود. 
در ادامه، علی فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی به تشریح عملکرد نیروگاه در پیک تابستان پرداخت و گفت: در تابستان امسال و در شرایطی که دمای بالای هوا موجب افزایش مصرف برق شده است، این نیروگاه به همراه دیگر نیروگاه های حرارتی کشور برای پایداری شبکه سراسری، با تمام توان به تولید برق پرداخته اند که مشارکت در کنترل فرکانس شبکه سراسری در حالی که نیروگاه های برق آبی به دلیل کاهش بارندگی ها در حداقل فعالیت به سر می برند، گواه این سخن بوده و نشان از اهمیت و گستردگی فعالیت نیروگاه های حرارتی دارد. 
مدیرعامل نیروگاه در ادامه با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی افزود: سیاست ما بر آن است تا با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی، تولید برق در این نیروگاه تداوم یابد که خوشبختانه نتایج عملکرد شرکت مبتنی بر این سیاست، به خوبی پاسخ داده است؛ به طوری که بهبود وضعیت شاخص های تولید نیروگاه، دلیل این گفتار است. 
نیروگاه شهید رجایی با دارا بودن 13 واحد بخاری، گازی و سیکل ترکیبی و ظرفیت تولید 2042 مگاوات، حدود ۴/۵ درصد از برق مورد نیاز شبکه سراسری را تامین می کند.