بازدید مدیران شعب بانک های عامل استان قزوین از نیروگاه شهید رجایی

پنجشنبه 15 آبان 1399
بازدید: 944 بار

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، مدیران شعب 5 بانک عامل استان قزوین به منظور آشنایی با صنعت تولید برق حرارتی، از نیروگاه و فرآیند تعمیرات واحد شماره 4 بخاری بازدید نمودند.
✴️ علی فرهور مدیرعامل نیروگاه در جریان بازدید مدیران شعب بانک های عامل استان، به سهم تولید برق نیروگاه اشاره کرد و گفت: نیروگاه شهید رجایی با تولید سالانه حدود 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، برق مورد نیاز حدود 4 درصد از مصرف کنندگان کشور را تامین می کند که از این نظر، سهم مهمی در پایداری شبکه تولید برق دارد.
✳️ فرهور در ادامه، به تشریح فعالیت های تعمیراتی برای کسب آمادگی تولید برق پایدار پرداخت و افزود: نیروگاه شهید رجایی دارای 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که هرساله این واحدها برای ارتقای سطح آمادگی و براساس ساعت کارکرد، تحت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید های دوره ای قرار می گیرند که هم اکنون به طور همزمان، واحد شماره 4 بخاری برای انجام تعمیرات اساسی و واحدهای شماره 2 و 5 گازی هم برای انجام تعمیرات اساسی و RI از مدار تولید برق، خارج شده اند.
❇️ مدیرعامل نیروگاه با اشاره به هزینه های جاری شرکت و شرایط سخت اقتصادی، بر لزوم اخذ تسهیلات بانکی برای عبور از این شرایط تاکید نمود و بانک های عامل را ظرفیت مهمی برای تداوم چرخ صنعت استان دانست.
❇️مسعود مرادی، مدیر عامل شرکت تولید برق شهید رجایی نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان، با ارائه گزارشی از عملکرد صنعت تولید برق، تداوم افزایش ظرفیت نیروگاهی را ضرورتی برای توسعه کشور دانست.
مرادی افزود: به همین منظور، در استان قزوین مطالعات زمینه ای برای احداث نیروگاه ملی به انجام رسید که متاسفانه فعلا به دلایلی این مهم محقق نشده است.
مدیر عامل شرکت تولید برق شهید رجایی در ادامه به میزان مطالبات نیروگاه اشاره نمود و از مدیران شعب بانک های عامل استان برای برطرف نمودن مشکلات مالی با هدف تداوم تولید برق پایدار، درخواست همکاری نمود.
✳️ مدیران شعب بانک های استان نیز در این جلسه به توضیح قوانین جاری مرتبط با ارائه تسهیلات مالی به صنایع پرداخته و بر ضرورت مصوبات خاص از سوی مقامات عالی برای تداوم پرداخت این تسهیلات به نیروگاه تاکید نمودند.
✳️ در ادامه، بازدید کنندگان با حضور در سالن توربین نیروگاه بخار، با فرآیند تعمیرات اساسی واحد شماره 4 بخاری آشنا شدند.